De Emerce100 lijst van 2023 is gepubliceerd en met trots delen we dat Adwise voor het derde jaar op rij in de top-3 van beste, grote fullservice digital agencies van Nederland staat. Bovendien is Adwise Academy met een recordscore uitgeroepen tot beste opleider van Nederland in digital marketing & communicatie. Een fantastische dubbele erkenning van onze gezamenlijke missie.
Voor de achttiende keer heeft Emerce de Emerce100 gepubliceerd; dé lijst van beslissers in de Nederlandse online industrie. Net als in 2021en 2022 hoort Adwise ook in 2023 bij de beste drie grote, fullservice digital agencies van Nederland. Dat Adwise Academy dit jaar als beste uit de bus komt in de categorie opleidingen en trainingen zorgt voor een dubbel gevoel van trots.
“Ik ben ongelofelijk trots op de leidende posities van Adwise en Adwise Academy in de Emerce100. Dit is een hele mooie erkenning door de doelgroep zelf.” Gijs Westerbeek - CEO en oprichter van Adwise
Innovatiekracht en cultuur Gijs schrijft de hoge notering vooral toe aan de innovatiekracht en cultuur van beide bedrijven. “Vertrouwen is de basis voor groei en samenwerking. Daarnaast zijn we altijd nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen en dagen we onszelf en onze klanten uit nieuwe slimme innovaties en creatieve oplossingen te ontwikkelen waarmee we de nieuwe status quo bepalen. Wij willen continu voorop lopen. Onze people & culture strategie staat hierbij centraal.” Recordscore voor Adwise Academy Vorig jaar maakteAdwise Academy haar debuut in de prestigieuze ranglijst van Emerce en eindigde het meteen als nummer twee in de categorie opleidingen en trainingen. Dit jaar stoomde de opleidings- en ontwikkelpartner verder op naar de eerste plaats, met een uitzonderlijk hoge score. Adwise Academy mag zich nu een jaar lang de beste opleider in (digital) marketing en communicatie noemen. Het laat daarmee gerenommeerde aanbieders als Frankwatching, TIAS School for Business and Society, Nyenrode en Beeckestijn Business School achter zich.
De opleiders worden onder meer beoordeeld op kennis/knowhow en flexibiliteit. Adwise Academy bemachtigde liefst 6,5 van de maximaal te verdienen 7 sterren; de hoogste score ooit voor een opleider.
“Vorig jaar direct tweede als nieuwkomer en dit jaar zelfs eerste; ik ben ontzettend trots op ons Academy-team dat we dit hebben bereikt in een relatief korte periode van 2,5 jaar. ” Sannefleur Perik - Business Unit Manager Academy
Ontwikkelpaden op maat Sannefleur Perik, Business Unit Manager van Adwise Academy is trots op dit resultaat: “Wat ons uniek maakt zijn onze trainers – veelal award-winning professionals van Adwise – die niet alleen didactisch sterk zijn, maar ook veel praktijkervaring inbrengen die zij hebben opgedaan met unieke cases bij toonaangevende opdrachtgevers.
Daarnaast is Adwise Academy niet alleen een opleider, maar ook een strategische ontwikkelpartner voor organisaties en hun digital marketing- en communicatieteams. Wij weten als geen ander welke tooling, kennis en vaardigheden er nodig zijn, nu en in de toekomst. Wij helpen organisaties op die manier altijd het beste uit hun team te halen met ontwikkelpaden op maat.”
Emerce notering: meer dan prestige De Emerce100 is een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce waarin de uitkomsten van een onafhankelijk imago-onderzoek centraal staan, uitgevoerd door Motivaction en verrijkt met andere relevante marktdata. Centraal in deze uitgave staat hoe beslissers, werkzaam in de online marketing, ICT en e-business de prestaties van leveranciers en diensten in de e-business en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld. Het imago van de beoordeelde bedrijven wordt weergegeven op een 7-puntsschaal.
Omdat de online branche de afgelopen jaren hard is gegroeid, gaat het al lang niet meer om een top-100, maar eerder om zo’n duizend verschillende bedrijven. Het ging dit jaar in totaal om vijf verschillende gebieden (Bureaus, E-Business Services, Media & Advertising, Software en tot slot Venture) en 53 categorieën.
AI gaat het retail landschap en de klantreis zoals we die nu kennen fundamenteel veranderen. Beter gezegd: verbeteren, mits je de potentie van kunstmatige intelligentie maximaal benut. Samen met Google en Deloitte maken we die potentie tastbaar via onze Shopping Tomorrow expertgroep 'AI: de verbeterde customer journey'. Een half jaar lang werken we met vakexperts van 20 gerenommeerde organisaties aan een exclusieve bluepaper vol praktische tips, inzichten en grensverleggende best practices over de impact van AI op de klantreis.
ShoppingTomorrow is een initiatief van Thuiswinkel.org en geldt als bron van innovatie en inspiratie binnen Digital Commerce. Jaarlijks verdiepen honderden experts zich in cruciale trends, ontwikkelingen en onderwerpen binnen shopgedrag. Zowel online als offline. Dit onderzoek gebeurt in zogeheten expertgroepen. Samen met Deloitte en Google duiken we met onze groep dieper in op de impact van AI op de klantreis.
AI: de verbeterde customer journey
Voor de 23 deelnemende vakexperts van onder andere bol, ANWB, HEMA, Heineken en T-Mobile organiseren we verschillende sessies waarin we samenwerken en kennis uitwisselen over AI en klantreizen. Alle bevindingen bundelen we in een bluepaper. Die pesenteren we tijdens Shopping Today. Voor jou als retailer is 'AI: de verbeterde customer journey' straks dé gids die jouw business via AI een stap dichterbij de ideale customer experience brengt.
Ontdek alles over onze Expert Group en pre-order jouw gratis bluepaper via deze link.
De Emerce100 is een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce met daarin de beste Nederlandse marketingbureaus en bedrijven in e-business. De lijst is het resultaat van onafhankelijk imago onderzoek dat Emerce presenteert in samenwerking met onderzoeksbureau Motivaction.
Beslissers uit de online industrie beoordelen de prestaties van bureaus en bedrijven op onder meer kennis/know-how, prijs-kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en flexibiliteit. Als bedrijf kun je in de Emerce100 een maximale score krijgen van 7 sterren.