Zie jij jezelf ook bij Adwise werken?
Elke kan je alles vertellen over #werkenbijadwise
Nu ik zes weken vanuit huis werk, is het tijd om de balans op te maken. Ongemerkt heb ik een rollercoaster van verschillende emoties doorgemaakt. In eerste instantie was het flink balen, toen duidelijk werd dat ik mijn wintersport moest inruilen voor Woonkameroen en Tuinesië. Maar al snel veranderde dat gevoel in gelatenheid en later in begrip en dankbaarheid voor mijn eigen gezondheid en iedereen die mij lief is. Ik ben een optimist en dus begon al snel met omdenken in kansen. Wat kan ik nu wel, wat anders niet kon?
Het eerste antwoord had ik al snel gevonden: een hond nemen! Dus ik heb meteen het asiel benaderd en 3 dagen later hadden we pup Loki in huis. Wat een welkome afleiding is dat zeg! Door mijn hyper focus vergeet ik normaal gesproken wel eens pauzes in te lassen, maar dat is nu geen optie meer. Ik kom om de twee uur buiten om te wandelen en te oefenen met de hond. Dus ook ik doe nu aan homeschooling ;-). Verder vind ik het heerlijk dat ik flexibeler ben met het indelen van mijn dagen. Waarbij ik af en toe op gepaste afstand in de tuin, kan lunchen met een vriendin of familielid. Uiteraard heb ik nog wel vaste afspraken staan, die iedereen nu via onze video conference tool vanuit de nieuwe geïmproviseerde werkplekken bijwoont. Vanuit Adwise heb ik mij de afgelopen periode goed gesteund gevoeld. Ik kan erg van genieten van het aanpassingsvermogen en de flexibiliteit van collega’s.
Ook wel meeting-Monday. Normaal gesproken rol ik om twee uur ‘s middags uit de laatste vergadering en ben ik blij als ik daarna “echt” aan het werk kan. Dit is nu, afgezien van mijn wandel en speelmomentjes met de hond, niet heel anders. Ik start de dag wel iets eerder, zodat ik eerst nog een optimalisatie voorstel van een LinkedIn campagne voor Ziezodan kan uitwerken. Morgenochtend zal ik tijdens de vaste klantmeeting het voorstel toelichten en hoop ik akkoord te krijgen, zodat we snel live kunnen. Voor deze opdrachtgever heb ik een vast aantal uren, zodat ik flexibel en proactief mee kan denken en werken aan de Content strategie.
Vandaag is ook de start van de nieuwe sprint (2 wekelijkse periode). Dus dat betekent veelal interne afstemming; team meetings, uren schuiven en checken, mails beantwoorden, afspraken plannen en briefings ophalen. Vervolgens check ik nog wat branding of content gerelateerde plannen van collega’s en voorzie deze van feedback. Ik rond de dag af met het bijwerken van alle acties in de projectmanagement tool, waarin we samen met opdrachtgevers werken.
Normaal gesproken zou ik in Hengelo zitten met het leadership team van Ziezodan. Onze online vergaderingen wennen snel en als bijkomend voordeel kan ik die reistijd nu als werktijd inzetten. Geen geldige reden meer om te laat te komen dus! We praten elkaar bij over de voortgang van de inspanningen van de afgelopen week en bespreken de acties van de komende. Het voorstel voor de LinkedIn campagne is akkoord, dus ik schakel direct met collega’s Britt (Social marketeer) en Edwin (Designer) om de laatste puntjes op de i te zetten. Zodra de campagne live staat, deel ik dit met de klant en het team. Daarna staat de check-in met Isabeau, mijn afstudeerder gepland. Afstuderen op afstand vanuit je ouderlijk huis is natuurlijk niet haar ideaalscenario. Maar om toch voldoende aansluiting te houden, hebben we wekelijks een aantal vaste overlegmomenten gepland en sluit ze digitaal aan bij zoveel mogelijk overleggen. Dit doen we door te Zoom-en (is dit inmiddels al een werkwoord?). Ze heeft goed nieuws, al is ze daar zelf nog wat sceptisch over; “Groen licht, met wat kleine aanpassingen”.
Na mijn middagpauze/ trainingssessie met Loki, heb ik een overleg met Arnold (Data Strategist). We willen voor een klant graag mooie doelgroep segmentaties maken. Om op termijn content voor gepersonaliseerde Customer Journeys te ontwikkelen. Hiervoor missen we nog wat inzichten, dus deze zet ik uiteen in een presentatie die Arnold meeneemt naar de kwartaalmeeting met Tecnotion.
De week is weer doormidden, wat gaat dat soms snel! Twee weken geleden heb ik via een Zoom- webinar aan de hele organisatie de nieuwe Kernwaarden, Principles en het Archetype van Adwise gepresenteerd. Het was gek om zo’n monoloog te houden en geen directe reacties te kunnen peilen. Geen bericht, goed bericht hield ik mijzelf maar voor! Vandaag ga ik verder met de plannen voor de implementatie van dit interne branding traject. Mooi, uitdagend en spannend om voor Adwise zelf te mogen doen, maar het levert ook meer druk op. Want waar ik normaal gesproken mijn branding trajecten aan maximaal 2-5 contactpersonen oplever, zijn dat nu ineens al je (100+) collega’s!
Aan het einde van de ochtend start ik met de Mentale Merkidentiteit (onderdeel van het Branding traject) voor Slaapsfeer. Voor de intelligente lockdown, zou ik in een co-creatie workshop met de klant brainstormen over de merkpropositie en positionering. Nu we niet fysiek mogen afspreken, hebben we de werkbladen voor de workshop omgezet in huiswerk. Zo kom ik alsnog aan de benodigde informatie, welke ik nu kan verwerken en op een later moment bij ze zal toetsen.
Vanmiddag werk ik aan een opdracht voor Twence, waarvoor we in de inventarisatiefase zijn voor een Content strategie t.b.v. de nieuw te bouwen Mestverwaardings-installatie en een bredere Thought Leadership strategie. Daarna staat er nog een afspraak met collega Milou (Social Marketeer) op de planning. We bespreken de nieuwe tooling mogelijkheden voor Social listening en Merkonderzoek in researchfase. Ik sluit de dag af met het nakijken van de huiswerkopdrachten van de cursisten, die ik vorige week mijn les van onze Advanced Digital Marketing training heb gegeven. Vanavond bespreek ik mijn feedback met de cursisten via Zoom.
Gisteren ontving ik een mail van Edding met de vraag of we zonder al te veel inspanning een aftermovie of samenvatting kunnen maken van de Keep Distance Stay Connected campagne. Een sympathieke en maatschappelijke campagne die we 6 weken geleden voor ze ontwikkelde, waarbij we mensen d.m.v. het maken van raamtekeningen opriepen op gepaste afstand met elkaar in verbinding te blijven. Uiteraard kunnen we dat!
Ik schakel met Matthijs Groen (videograaf van DAP) en check de planningscapaciteit. Edding wil namelijk maandag (Koningsdag), al live met deze video. Tussen deze afstemming door zijn mijn wekelijkse meetings met mijn team (Squad Strategy & Branding). Hierin bespreken we de succesverhalen van de afgelopen week, het sentiment, de actiepunten en planning. Inmiddels heb ik al wandelend met de hond, met collega Herbert en de videograaf geschakeld en kunnen we Edding een goed voorstel doen.
In de middag staat 2 uur gereserveerd voor de Leadershipday, die normaal gesproken een dag op de hei zou betekenen. Via een efficiënte videoconferentie, praat de directie alle leaders bij over de stand van zaken rondom OKR-doelstellingen van het afgelopen en komende kwartaal en de voortang van andere organisatieontwikkelingen. Vervolgens heb ik een meeting met drie andere collega’s om de inhoud te bepalen van een landingspagina, die we voor de Adwise holding (WiseFundaments) willen optuigen. Als laatste vandaag woon ik de presentatie met ‘Weekly Updates’ vanuit het (Senior) Management bij. Daarna besluit ik lekker de tuin in te gaan, om nog even van de zon te genieten.
Vandaag heb ik gereserveerd om verder te gaan met de uitwerkingen voor Slaapsfeer. De zon schijnt, dit wordt een mooie dag! Ik had ligstoelen voor in de tuin besteld, maar die zijn helaas niet nog binnen. Geïnspireerd door Slaapsfeer, besluit ik het logeerbed van zolder te halen en een Daybed in elkaar te zetten. Zo, nu kan ik helemaal ik de juiste sfeer met deze opdracht bezig!
Het tegenligt in de zon maakt het niet mogelijk om de hele dag buiten te werken, maar ik heb nu een heerlijk plekje voor de maandborrel van vanmiddag. Want ja, deze gaat ook gewoon door. Aan het einde van de dag trek ik een biertje open en installeer mijzelf op mijn DIY Daybed. Met mijn koptelefoon op, geniet ik van de presentaties van de afgelopen Hackton projecten.
We zijn druk in de tuin aan het klussen als opeens de bel gaat. Jip en Junior staan in een oranje cape voor de deur! Ik moet even schakelen hoor…
Ze komen vanuit het Senior Management bij alle Adwisers langs om verrassingen te brengen voor Woningsdag. De betrokkenheid is groot, ik ben trots!
Elke kan je alles vertellen over #werkenbijadwise
Beste Fullservice Digital Agency '24