Door de hoge onderlinge verbondenheid en de steeds kritischer wordende consument is snelheid en flexibiliteit voor bedrijven essentieel om op de verwachtingen van hun klanten in te kunnen spelen.
Uit onderzoek is gebleken, dat maar liefst 60% van alle millenials een snelle en consistente klantervaring verwacht ongeacht de wijze waarop contact met een organisatie wordt gezocht. Ook de digitale wereld is hierdoor volop in beweging. Wekelijks zijn er ontwikkelingen die van invloed zijn op de ervaringen die consumenten hebben en vanuit Adwise helpen wij organisaties om hier tijdig en slim op in te spelen door met innovatieve en doelgerichte oplossingen te komen. Omdat een snelle time-2-market hierbij (vaak) essentieel is, werken wij binnen onze agile teams met T-shaped marketing professionals.
Een T-Shaped marketing professional is een marketeer met een brede basiskennis en diepgaande kennis van één of meerdere specialismen. Onderstaand model geeft het T-Shaped principe goed weer. De T-vorm is duidelijk te zien in het model.
Het T-shaped werken kent vele voordelen waarvan zowel onze opdrachtgevers als onze medewerkers profiteren. Onderstaand noemen wij de belangrijkste vier:
Omdat alle teamleden een brede basiskennis én gerelateerde specialismen hebben, is het eenvoudiger om tijdens sprints taken te verdelen en/of van elkaar over te nemen. Bijvoorbeeld in het geval van vakantie of tijdens tegenvallende work-items. Hierdoor wordt een team flexibeler in het behalen van de velocity, wat enerzijds zekerheid en continuïteit biedt aan opdrachtgevers en anderzijds zekerheid, rust en teamspirit voor de medewerkers.
Een ander groot voordeel van T-Shaped werken, is dat je beter in staat bent om te innoveren en dat je in staat bent om synergie te creëren binnen alle middelen die worden ingezet. Want een SEO specialist met gerelateerde kennis van social media marketing, content marketing, UX en meer inzicht in de totale business case zal (vaak) in staat zijn om met betere oplossingen en innovaties te komen dan de SEO marketeer die puur vanuit slechts één specialisme werkt.
Dankzij de T-Shaped aanpak hebben medewerkers meer inzicht in andere specialismen binnen het vakgebied waardoor men zich ook meer kan inleven in elkaars werkzaamheden. Dit zorgt voor meer begrip, maar ook meer samenwerking. Want de medewerkers trekken hierdoor makkelijker met elkaar op in projecten en halen daarmee het beste in elkaar naar boven.
Als laatste, maar zeker niet onbelangrijk: T-Shaped biedt persoonlijk perspectief en fun. Want wat als je als SEO specialist al tot de top van Nederland behoort? Waar zit dan op langere termijn nog je uitdaging en ontwikkeling? Dankzij het T-Shaped model, is het mogelijk om je dan verder te gaan ontwikkelen in een ander specialisme. Geen hokjes denken dus, maar jezelf uitdagen om nieuwe vaardigheden te leren waardoor je enerzijds zult groeien in je kernspecialisme en anderzijds een betere marketeer zult worden.
Beste Fullservice Digital Agency '24