Challenge us
menu

Data Roundup oktober 2023

Data Roundup oktober 2023

Oktober bracht een aantal updates op het gebied van Data. In deze roundup nemen onze specialisten je mee langs de meest interessante updates van de afgelopen maand!

  

Salesforce Marketing Cloud integratie met Tik Tok

TikTok heeft een leadgeneratie-integratie aangekondigd voor Salesforce Marketing Cloud. Dit is een oplossing waarmee TikTok-adverteerders leads kunnen vastleggen vanuit TikTok en direct kunnen doorsturen naar SalesForce.


Bron

 

GA4: Calculated metrics

Maak specifieke behoeften inzichtelijk door het gebruik van ‘calculated metrics’.

Calculated metrics bestaat uit de combinatie van één of meer bestaande metrics die een wiskundige formule maken. Hierdoor ontstaat een nieuw potentieel waardevollere meting. De nieuwe metrics hebben de flexibiliteit om elke metric aan te passen naar specifieke behoeften. Complexe berekeningen hoeven niet langer via andere tools zoals Google Sheets of Looker Studio.

Calculated metrics werkt met terugwerkende kracht, zodat je historische gegevens kunt gebruiken. Deze nieuwe metric kan worden toegepast in standaard rapporten en verkenningen.

Bron

 

LinkedIn Conversion API

Naast Facebook, TikTok en Snapchat heeft LinkedIn nu ook een Conversion API.

Verzend marketinggegevens rechtstreeks van de server naar LinkedIn om de prestaties van de LinkedIn-campagnes te meten en campagne optimalisatie te stimuleren met behulp van de Conversion API van LinkedIn. Met de API kunnen offline en online gegevens met elkaar worden gekoppeld.

De Conversion API voor LinkedIn rolt geleidelijk uit, waardoor het mogelijk nog niet beschikbaar is voor iedereen.


Bron

 

App Engine wordt uitgefaseerd

Google heeft laten weten dat App Engine wordt uitgefaseerd. App Engine is een cloud computing-platform voor het ontwikkelen en hosten van webapplicaties door Google beheerde datacenters.

Dit heeft gevolgen voor server side containers die gebruik maken van App Engine. Zij moeten migreren naar de nieuwe standaard: Cloud Run. Nieuwe containers worden direct op Cloud Run gezet.


Bron: Adwise / Google mail

 

Google Signals uitschakelen voor rapporten en verkenningen

Het is nu mogelijk om specifiek Google Signals uit te schakelen voor standaardrapporten en verkenningen.

Veel gebruikers hebben last van drempelwaarden en stappen daarom over naar ‘Device based’ als reporting identity. Google heeft daarvoor nu een middenweg toegevoegd om Google Signals uit te schakelen in rapporten.

Google Analytics verzamelt nog steeds gegevens van Google Signals als de optie is uitgeschakeld, zodat deze gegevens gebruikt kunnen worden voor doelgroepen en conversies. Deze gegevens kunnen dan ook gedeeld worden met gekoppelde kanalen zoals Google Ads voor remarketing.


Bron

 

Item-scoped custom parameters in BigQuery export

Item-scoped custom parameters in GA4 maakt het mogelijk om extra data te verzamelen over een product of service. Het kan gegevens op verschillende manieren analyseren.

Als BigQuery Export is ingeschakeld voor een GA4-property, dan worden de item-scoped parameters, samen met de andere gebeurtenissen, vanaf nu ook geëxporteerd naar BigQuery. De item-scoped parameters worden opgenomen in de items array voor elke gebeurtenis.

Ook als het Measurement Protocol wordt gebruikt om data naar GA4 te sturen, kun je item-scoped parameters opnemen voor elke gebeurtenis.


Bron

 

 

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24