Wil jij ook meer grip krijgen op je data?
Wouter, Data Marketeer bij Adwise, helpt je graag!
Onze data specialisten Christiaan, Loraine en Wouter nemen je in deze Roundup mee langs de belangrijkste data ontwikkelingen van de afgelopen maand.
Zoals de afgelopen maanden gebruikelijk is geworden, heeft Google ook nu weer een aantal updates doorgevoerd voor Google Analytics 4.
Om hier gebruik van te kunnen maken, stelt Google een aantal vereisten, namelijk:
Meer info via: Google Support
Een kleine update met grote impact: het aanpassen van je Data Stream. Een simpele wijziging waar we stiekem op hoopten. Dus mocht je ooit een fout hebben gemaakt of een aanpassing willen doen, sinds deze maand is dat eindelijk mogelijk!
Meer info: klik hier
Wanneer je doelgroepen bouwt in Analytics, kun je de ‘audience definition’ configureren om dynamisch gebruikers in te sluiten of uit te sluiten die voldoen aan de waarde van de parameter event_count in de laatste X dagen. Deze optie is alleen beschikbaar wanneer je gebeurtenissen gebruikt als de basis voor de bezoekers. Het maximale terugblikvenster is 60 dagen, wat door de audience builder wordt toegepast.
Meer info over de mogelijkheden: Google support
Zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt, zijn er veel updates beschikbaar over GA4. Ondertussen werken we ook steeds meer in GA4 en vinden we allemaal onze eigen weg hierin. Zo ook Simo Ahava, Product Lead - Analytics & Attribution bij Google en een gerespecteerd thought leader op het gebied van Analytics. In onderstaande podcast heeft hij een interessant gesprek met interviewer Matz Lukmani. In deze podcast is te horen waar Simo aan denkt bij het adviseren van topklanten in 2022 en geeft hij een aantal digital analytics en Google Analytics 4 best practices mee.
Podcast aflevering: Link
Alleen maar GA4 updates deze maand? Nee! Ook nog een tweetal andere updates die je niet mag missen.
Naast dat RFM steeds vaker wordt ingezet, zien we dat verschillende CDP’s hier ook een belangrijke rol in gaan spelen. Zo heeft onze partner Squeezely afgelopen maand hier een plug-in voor ontwikkeld binnen de Squeezely omgeving. Zeer interessant voor klanten die al op het punt stonden om RFM te gaan inzetten.
Meer info: Squeezely
Adverteren op Meta vergroot je bereik buiten bestaande klanten en helpt je nieuw bezoekers te vinden. Het aanbieden van rijkere digitale ervaringen aan deze doelgroepen is de beste manier om ze te betrekken bij je merkverhalen. Maar hoe breng je deze ervaringen tot leven?
Afgelopen maand heeft Squeezely de Meta Pro app uitgerold, die een veerkrachtige server side data transfer naar via conversies API bevat. Omdat elke interactie wordt gematcht met een geïdentificeerd profiel in Squeezely CDP, zal Meta Pro al je signalen naar Conversies API sturen met verschillende identifiers daaraan gekoppeld. Dit creëert signalen van hogere kwaliteit die je EMQ score verbeteren. Het resultaat is lagere kosten per actie voor je campagnes en Squeezely helpt je te voldoen aan Meta's aanbevolen EMQ score van 6.0 of hoger.
Meer info: Squeezely
Wouter, Data Marketeer bij Adwise, helpt je graag!
Beste Fullservice Digital Agency '24