Wil jij ook meer grip krijgen op je data?
Loraine, Data Marketeer bij Adwise, helpt je graag!
Hoe zit het met alle data trends en ontwikkelingen van de afgelopen maand? Onze data specialisten vertellen je er graag alles over in deze Data Roundup van februari 2022.
Enkele zeer belangrijke dimensies/metrics zijn deze maand toegevoegd aan de Google Analytics 4 Data API.
Onder andere: utm_term, utm_content, avg. sessie duur, nieuwe vs. terugkerende gebruiker, en landingspagina. Het is alleen nog afwachten wanneer we deze in onze GA4 rapporten terugzien.
Ook is er een nieuwe functie beschikbaar voor alle gebruikers in GA4, deze was voorheen alleen beschikbaarin GA360 (enterprise). Google heeft namelijk de Display & Video 360-integratie vrijgegeven. Dit biedt alle gebruikers van DV360 toegang tot auto-tagging voor attributie en de mogelijkheid om GA audiences te gebruiken voor targeting/exclusion.
Deze nieuwe versie van Cloud Functions wordt aangeboden met geavanceerde functies die je een krachtigere infrastructuur biedt, geavanceerde controle over prestaties en schaalbaarheid, meer controle over de runtime van functies en triggers van meer dan 90 gebeurtenis bronnen. Verder wordt de infrastructuur aangedreven door Google Cloud's cutting-edge serverless en eventing infrastructuur, Cloud Run en Eventarc.
Kortom, een zeer interessante ontwikkeling!
Bron
Voor diagrammen in Data Studio wordt standaard informatie uit een enkele gegevensbron gebruikt. Door eenvoudig te mengen kun je diagrammen maken op basis van meerdere gegevensbronnen, die samen een gemengde gegevensbron worden genoemd. Oftewel, je zou bijvoorbeeld twee verschillende Google Analytics-gegevensbronnen kunnen mengen om de prestaties van uw app en website in één visualisatie te zetten.
Het blenden in Google Data Studio was al enige tijd mogelijk, maar is nu daadwerkelijk uitgebreid. Je hebt nu de mogelijkheid verschillende JOIN operators te gebruiken, waardoor we meer mogelijkheden hebben dan alleen de standaard LEFT OUTER JOIN.
Probeer ze zelf eens een keer uit om het verschil te herkennen!
Het lijkt erop dat Google werkt aan nieuwe functies/controles om te voldoen aan de compliance-eisen. Meer details zullen in de komende weken bekend worden gemaakt.
We verwachten dat Google Analytics zal toestaan om te selecteren waar de gegevens worden opgeslagen. Maar 100% zeker zijn we er nog niet van. Het is ook mogelijk dat de data op een andere locatie wordt opgeslagen. We houden het in de gaten en we houden jullie op de hoogte.
Loraine, Data Marketeer bij Adwise, helpt je graag!
Beste Fullservice Digital Agency '24