DeepDive Podcast: Een sterk digitaal merk
Met Pauline van Miert.
Wat maakt een sterk digitaal merk? Hoe kun je je nog onderscheiden? Luister de DeepDive podcast aflevering met Head of Display Pauline hierover.
De VIA Programmatic Award 2023 voor 'most effective campaign' is voor Continu Professionals en Adwise. De gezamenlijke case die draait om de succesvolle uitrol van een innovatieve data-gedreven recruitmentstrategie gooide de hoogste ogen bij de vakjury. Daarmee werden gevestigde namen als McDonald's en de Nationale Postcodeloterij afgetroefd. Het is voor het eerst dat een Adwise-samenwerking in deze categorie wordt bekroond met de prestigieuze rode ster.
Omlijst door de industriële setting van de tot graffitikunstmuseum omgebouwde voormalige scheepswerf, werden in STRAAT Museum Amsterdam gisteravond de VIA Programmatic Awards 2023 uitgereikt. In diverse categorieën kregen de beste cases en talenten uit de Digital Advertising industrie een rode ster uitgereikt. Het eindoordeel kwam tot stand door beoordelingen van verschillende vakjury's, in sommige gevallen gecombineerd met publieksstemmen.
In de eerder gepubliceerde lijst met nominaties waren vier kanshebbers voor de 'most effective campaign' trofee opgenomen: McDonald's, Suzuki, de Nationale Postcodeloterij én Continu Professionals met Adwise. Die toch al zeer fraaie erkenning temidden van dat rijtje topmerken kreeg gisteren dus het ultieme vervolg met de eindwinst. Het juryoordeel:
“Een geslaagde campagne waarin duidelijk de rol van Programmatic naar voren komt. De inzet van een API waarmee budgetten werden verschoven bij lage zoekvolumes voegt erg veel waarde toe. Tenslotte wordt data verrijkt over de gehele customer journey, wat deze case in zijn geheel award-winning maakt. ” Juryoordeel VIA Programmatic Awards 2023
In de categorie 'Most Effective Campaign' draait het om de meest effectieve manier waarop doelstellingen zijn bereikt, uiteraard met behulp van programmatic advertising.
In de winnende case staat het zo efficiënt mogelijk inzetten van recruitment advertentiebudgetten centraal. Dankzij een geautomatiseerde oplossing, een zelfontworpen script en forse aanpassingen in de campagnestructuur, draaien er nu verrijkte ad campagnes die de doelstellingen ruimschoots hebben overtroffen.
“In deze campagne hebben we echt de synergie opgezicht tussen verschillende kanalen en platformen, waarbij we de beschikbare data centraal hebben gesteld. Dit heeft geresulteerd in het optimaliseren van de gehele customer journey en niet enkel de losse kanalen. ” Pauline van Miert - Head of Display bij Adwise
Door via BlueConic data te centraliseren, te activeren én via DSP-koppelingen te gebruiken voor 360-graden klantprofielen, hebben we op microniveau segmentatie toegepast. Dat betekent dat doelgroepen uiteindelijk dynamische ads te zien krijgen met heel gerichte ad teksten.
Datadeling binnen data stack:
Brancheplatform VIA Nederland is hét netwerk dat de hele marketingketen verbindt. Sinds 2021 is Adwise aangesloten bij de VIA om te samen het digitale landschap naar een hoger niveau te tillen. Met de inmiddels tot begrip uitgegroeide Programmatic Awards zet VIA jaarlijks het beste dat de industrie te bieden heeft in de spotlights.
Wat maakt een sterk digitaal merk? Hoe kun je je nog onderscheiden? Luister de DeepDive podcast aflevering met Head of Display Pauline hierover.
Beste Fullservice Digital Agency '24