Challenge us
menu

Adwise maakt kans op maar liefst 11 European Search Awards!

European Search Awards 2025

De shortlist voor de European Search Awards 2025 is bekend! Dit jaar is Adwise maar liefst 11 keer genomineerd. Samen met Azerty, Continu Professionals, Elektramat, Kozijnshop, LedLoket, Petite Amélie en Wilminktheater zitten we in de race voor een plek op het internationale podium. In verschillende categorieën zijn onze campagnes, strategieën en innovaties binnen search marketing genomineerd. De European Search Awards bekronen jaarlijks de beste campagnes en innovaties binnen search marketing. Op donderdag 8 mei worden de winnaars bekendgemaakt tijdens de feestelijke uitreiking in Krakau.

De genomineerde cases:

Nominaties 2025

Hieronder vind je het overzicht van de genomineerde Adwise-samenwerkingen bij de European Search Awards 2025. Scroll naar beneden om meer te lezen over de cases en de awardshow zelf. Benieuwd naar de volledige shortlist van de ESA? Klik dan hier.

Adwise & Petite Amélie I Best Use of Search Retail / Ecommerce PPC & Best Use of Search B2C PPC
Voorraadschommelingen en lange levertijden bemoeilijkten de inzet van performance marketing bij Petite Amélie. Te vaak werd mediabudget ingezet op producten die uitverkocht raakten of vanzelf al goed verkochten.

Samen ontwikkelden we een AI-gedreven PPC-strategie waarin voorraad, vraagvoorspelling en marges centraal staan. Door dynamisch budget te alloceren naar schaalbare producten en campagnes over kanalen heen te optimaliseren, realiseerden we 30% omzetgroei, 37,5% meer organische omzet en een sterk verbeterde blended-ROAS.



Adwise & Azerty I Best Use of Search B2B PPC
In de concurrerende B2B-markt van IT-hardware was winstgevend blijven een uitdaging. Margedruk en prijsvergelijking tussen aanbieders maakten traditionele PPC-campagnes minder effectief.

Met Azerty ontwikkelden we een AI-gestuurd productscoremodel dat ad spend baseerde op winstkansen per product, levertijd en retourdata. Via een geautomatiseerde campagne-inzet behaalden we 10% meer totale winst, een POAS-stijging van 35% én een schaalbare structuur voor de toekomst.



Adwise & Continu Professionals I
Best Local Campaign & Best Use of Data
De arbeidsmarkt voor technisch personeel staat onder druk: vacatures zijn lastig te vervullen, kandidaten zijn minder bereid om ver te reizen en recruitmentbudgetten staan steeds meer onder spanning. Voor Continu Professionals was het dan ook essentieel om met minder middelen gerichter de juiste mensen te bereiken.

Samen met Continu ontwikkelden we een datagedreven, hyperlokale strategie waarbij real-time ATS-data werd gekoppeld aan Google en Microsoft Ads. Door slimme automatisering werden vacatures afgestemd op afstand, urgentie en omzetpotentieel. Het resultaat: 20% meer sollicitaties, een 10% hogere aanwervingsratio en maximale impact zonder extra mediabudget.



Adwise & Wilminktheater I
Best Low Budget Campaign
Met stijgende kosten en beperkte marketingbudgetten zocht Wilminktheater naar manieren om de zaalbezetting te verhogen zonder extra uitgaven. Klassieke campagnes boden weinig flexibiliteit of rendement.

We ontwikkelden een geautomatiseerde strategie waarin ticketverkoopdata, winst per voorstelling en tijd tot aan de voorstelling realtime werden meegenomen. Met behulp van een PAX-score optimaliseerden we het budget per show. Resultaat: meer kaartverkoop en betere rendementen – zónder toename in werkdruk of kosten.

Adwise & LedLoket I Most Innovative Campaign, Best PPC Campaign & Best Use of AI in PPC
Het creëren van visuele content was voor LedLoket een tijdrovende en dure drempel in hun groeiplannen. Traditionele fotoshoots beperkten schaalbaarheid en creativiteit.

Met een unieke workflow waarin AI-gegenereerde visuals automatisch werden ingezet binnen Google Ads en Paid Social, behaalden we 98% kostenbesparing op beeldproductie, 141% meer sessies en 65% omzetgroei. Deze aanpak transformeerde creatieve productie naar een realtime, schaalbaar systeem.



Adwise & Elektramat I Best Use of Data
Door een dalende markt en toenemende concurrentie moest Elektramat niet alleen groeien, maar winstgevender groeien. Standaard datagebruik en ROAS-sturing voldeden niet meer.

We ontwikkelden een full-funnel datastrategie waarin klantsegmentatie, product scoring en Market Basket Analysis samenkwamen. Met deze aanpak verhoogden we POAS met 73% en legden we de basis voor duurzame winstoptimalisatie door de hele funnel heen.

Adwise & Kozijnshop I Best Use of AI in Data
Door het complexe aanbod en het maatwerkproces is de customer journey bij Kozijnshop lastig te standaardiseren en efficiënt in te richten. Conversies bleven daardoor achter.

Door AI in te zetten voor realtime aanpassing van biedingen, targeting en advertenties op basis van gebruikersintentie, verhoogden we de conversieratio met 58%. Het resultaat: een efficiënte, schaalbare en winstgevende strategie die perfect aansluit op een complex aankoopproces.

 

 

Over de European Search Awards

De European Search Awards is een initiatief van Don't Panic en bekroont het beste werk en de beste teams en agencies uit Europa op het gebied van SEO, PPC, software en content. Ieder jaar beoordeelt een internationale vakjury honderden entries, waarbij de beste inzendingen worden genomineerd. Hierbij wordt vooral gekeken naar innovatie, creativiteit en connectiviteit binnen het veranderende digitale landschap. 


Bekijk ons werk

Award-winning impact.

Adwise work Challenge us

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Marijn ten Bulte, Head of organic channels, helpt je graag!

Neem contact op

Heracles Almelo

Heracles Almelo

Voortman Steel Machinery

Voortman Steel Machinery

Vandentop Tuinhout

Vandentop Tuinhout

Akeneo PIM implementatie

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24