Bij Adwise hebben we al jaren de visie dat onze mensen kunnen werken waar en wanneer ze willen. Dit proces kwam het afgelopen jaar in een stroomversnelling. Nadat we noodgedwongen massaal gingen thuiswerken, willen onze medewerkers dat ook na de corona crisis blijven doen. Werkgeluk staat bij ons altijd op nummer één, want wat goed is voor onze mensen is goed voor de organisatie en onze opdrachtgevers. We bieden Adwisers daarom de faciliteiten die ze nodig hebben om alles uit hun talenten te halen. Daar hoort ten alle tijden een goede werkomgeving bij, ook thuis.
Ruim een jaar geleden klonk het advies om allemaal zoveel mogelijk vanuit huis te gaan werken. Ook bij ons op kantoor was dit even zoeken. Hoe gaan we samenwerken vanuit huis? Welke tools zetten we in? Hoe kunnen we elkaar bereiken? En op welke hoek van de eettafel kan ik mijn nieuwe werkplek installeren?
“Adwise voelt en neemt de verantwoordelijkheid om te zorgen voor adequate en ergonomisch verantwoorde thuiswerkplekken. Een goede thuiswerkplek is immers belangrijk voor de gezondheid, comfort en productiviteit van onze medewerkers.”
- Jeroen Ter Laak, Manager Workspace / Chairman Senior Management.
Onze medewerkers willen ook na corona (gedeeltelijk) vanuit huis blijven werken, blijkt uit de Workspace survey waarin we de behoeftes van onze medewerkers toetsen. Ondanks dat we veel voordelen ervaren van het thuiswerken, merken we dat het op sommige punten ook behelpen is gebleken. Een degelijk bureau is bijvoorbeeld niet altijd aanwezig, laat staan een werkplek die voldoet aan de ARBO-richtlijnen. Tijd voor actie dus.
We stelden onszelf de vraag: ‘Hoe zorgen we voor ergonomisch verantwoorde thuiswerkplekken voor al onze medewerkers?’. Dat is ingewikkelder dan het lijkt, want iedere thuissituatie is anders. Iedereen heeft andere behoefte in mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan afmetingen en design. Al snel kwamen we met de oplossing, namelijk een Adwise thuiswerk webshop met een thuiswerkbudget per medewerker.
Voor onze thuiswerk webshop hebben we gekozen voor ergonomisch gecertificeerde meubels in diverse designs. Een thuiswerkplek moet er natuurlijk mooi uit zien, maar het belangrijkste is dat het meubilair voldoet aan alle arbo voorschriften. Dat is gelukt! In samenwerking met Skepp hebben we een eigen thuiswerk webshop gelanceerd. Skepp ontzorgt ons van a tot z tijdens het hele proces. Denk aan de complexe logistieke puzzel, de levering en montage van de meubels, maar vooral ook alle gebruikers vragen, documentatie, proefzitten en garantie.
Na een uitgebreid onderzoek, de samenwerking met Skepp en de lancering van onze webshop is het ons gelukt om onze medewerkers zo goed mogelijk te faciliteren met alle wensen en behoeften rondom de perfecte thuiswerkplek. Deze regeling bestaat uit twee onderdelen.
Met de webshop en het persoonlijke budget hebben we opnieuw mooie stappen gezet naar ons doel, namelijk bij Adwise alle faciliteiten bieden om te werken waar en wanneer je wilt. Benieuwd hoe de fases van thuiswerken er bij Adwise uit hebben gezien? Hieronder lichten we ze alle drie kort toe.
Beste Fullservice Digital Agency '24