Challenge us
menu

Adwise lanceert eigen thuiswerk webshop in samenwerking met Skepp

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
Thuiswerk webshop Adwise

Bij Adwise hebben we al jaren de visie dat onze mensen kunnen werken waar en wanneer ze willen. Dit proces kwam het afgelopen jaar in een stroomversnelling. Nadat we noodgedwongen massaal gingen thuiswerken, willen onze medewerkers dat ook na de corona crisis blijven doen. Werkgeluk staat bij ons altijd op nummer één, want wat goed is voor onze mensen is goed voor de organisatie en onze opdrachtgevers. We bieden Adwisers daarom de faciliteiten die ze nodig hebben om alles uit hun talenten te halen. Daar hoort ten alle tijden een goede werkomgeving bij, ook thuis.

Ruim een jaar geleden klonk het advies om allemaal zoveel mogelijk vanuit huis te gaan werken. Ook bij ons op kantoor was dit even zoeken. Hoe gaan we samenwerken vanuit huis? Welke tools zetten we in? Hoe kunnen we elkaar bereiken? En op welke hoek van de eettafel kan ik mijn nieuwe werkplek installeren?

 

“Adwise voelt en neemt de verantwoordelijkheid om te zorgen voor adequate en ergonomisch verantwoorde thuiswerkplekken. Een goede thuiswerkplek is immers belangrijk voor de gezondheid, comfort en productiviteit van onze medewerkers.”
- Jeroen Ter Laak, Manager Workspace / Chairman Senior Management.

  

Thuiswerken

Onze medewerkers willen ook na corona (gedeeltelijk) vanuit huis blijven werken, blijkt uit de Workspace survey waarin we de behoeftes van onze medewerkers toetsen. Ondanks dat we veel voordelen ervaren van het thuiswerken, merken we dat het op sommige punten ook behelpen is gebleken. Een degelijk bureau is bijvoorbeeld niet altijd aanwezig, laat staan een werkplek die voldoet aan de ARBO-richtlijnen. Tijd voor actie dus.

We stelden onszelf de vraag: ‘Hoe zorgen we voor ergonomisch verantwoorde thuiswerkplekken voor al onze medewerkers?’. Dat is ingewikkelder dan het lijkt, want iedere thuissituatie is anders. Iedereen heeft andere behoefte in mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan afmetingen en design. Al snel kwamen we met de oplossing, namelijk een Adwise thuiswerk webshop met een thuiswerkbudget per medewerker.

De thuiswerk webshop

Voor onze thuiswerk webshop hebben we gekozen voor ergonomisch gecertificeerde meubels in diverse designs. Een thuiswerkplek moet er natuurlijk mooi uit zien, maar het belangrijkste is dat het meubilair voldoet aan alle arbo voorschriften. Dat is gelukt! In samenwerking met Skepp hebben we een eigen thuiswerk webshop gelanceerd. Skepp ontzorgt ons van a tot z tijdens het hele proces. Denk aan de complexe logistieke puzzel, de levering en montage van de meubels, maar vooral ook alle gebruikers vragen, documentatie, proefzitten en garantie.

Na een uitgebreid onderzoek, de samenwerking met Skepp en de lancering van onze webshop is het ons gelukt om onze medewerkers zo goed mogelijk te faciliteren met alle wensen en behoeften rondom de perfecte thuiswerkplek. Deze regeling bestaat uit twee onderdelen.

  • Voor randapparatuur zoals monitor(en), toetsenbord, muis en eventueel een dockingstation geldt een bruikleenregeling.
  • Meubilair is meer gericht op persoonlijke voorkeur, smaak en situatie. Daarom wordt er per medewerker een persoonlijk budget ter beschikking gesteld. Deze is te gebruiken in de Adwise thuiswerk webshop.

Stap voor stap

Met de webshop en het persoonlijke budget hebben we opnieuw mooie stappen gezet naar ons doel, namelijk bij Adwise alle faciliteiten bieden om te werken waar en wanneer je wilt. Benieuwd hoe de fases van thuiswerken er bij Adwise uit hebben gezien? Hieronder lichten we ze alle drie kort toe.

  1. Fase 1: Werken vanuit huis
    De eerste uitdaging waar we tegenaan liepen, was het samenwerken vanuit huis. Binnen een paar dagen hebben we iedereen aangesloten op Zoom en was het voor al onze collega’s mogelijk om online meetings in te plannen. Zo konden onze dagelijkse werkzaamheden langzaamaan weer doorgang vinden. Ook kregen collega’s de mogelijkheid om schermen, bureaustoelen en andere attributen mee naar huis te nemen.
  • Fase 2: Optimaliseren van digitaal samenwerken
    Nadat we digitaal konden vergaderen, gingen we aan de slag met de volgende optimalisatie stappen. We hebben onze vergaderruimtes op kantoor omgetoverd tot ZoomRooms. Daarnaast zijn we met heel Adwise overgestapt naar Google Workspace. Deze nieuwe werkomgeving is weer een mooie stap richting het ‘werken waar en wanneer je wilt’ bij Adwise.

  • Fase 3: Het nieuwe werken
    Fase drie bestaat voor ons uit de lange termijn optimalisatie. Deze fase is net aangebroken en hierin lanceren we een nieuw beleid met nieuwe regelingen. Een onderdeel daarvan is het thuiswerk budget per medewerker en de bijbehorende thuiswerk webshop voor ergonomische thuiswerkplekken. Tot slot bestaat deze fase ook uit de voorbereiding op de terugkeer naar kantoor in de post-corona periode.

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24