De arbeidsmarkt is constant onderhevig aan veranderingen. Om ons ook voor nieuwe generaties te blijven profileren als aantrekkelijke werkgever, zoeken we steeds naar nieuwe innovaties die ons werkgeversmerk en onboarding proces optimaal laten aansluiten op de arbeidswensen en -behoeften van (toekomstige) Digital Brains. Afgelopen jaar introduceerden we daarom een baanbrekend, nieuw arbeidscontractconcept: de Adwise Onboarding game.
Als leading agency streven we altijd naar het allerhoogste. Dat betekent dat we opdrachtgevers op een beslissende voorsprong zetten in hun markt, maar ook dat we onze Adwisers een werkomgeving bieden waarin ze maximaal worden uitgedaagd, ontzorgd en worden gefaciliteerd in hun (persoonlijke) ontwikkeling. Behalve het creëeren van een inspirerende workspace met faciliteiten van het allerhoogste niveau, gaan we hier ook op andere vlakken een stapje verder in.
Met de introductie van onze Adwise onboarding game hebben we onze arbeidsovereenkomst in een nieuw jasje gestoken, zodat zelfs het tekenen van een contract iets bijzonders wordt.
Gamechanger
Klassieke arbeidscontracten zijn vaak complex, lang en en onaantrekkelijk vormgegeven. Wij vonden dat de officiële (her)start van je Adwise-carrière een overeenkomst verdient die beter past bij onze missie, visie, kernwaarden en de huidige arbeidsmarkt.
Onder leiding van ons Brand & Experience team hebben wij een uniek concept ontwikkeld, waardoor ook ons arbeidsvoorwaardencontract een passend touchpoint vol beleving is in de Adwise onboarding reis.
“Het arbeidscontract met lange, juridische teksten was niet meer van deze tijd en paste niet bij wie wij zijn en willen uitstralen. Wij willen de gamechanger zijn in de digital wereld en daarmee onze klanten op een beslissende voorsprong zetten. Dat kunnen we alleen door zelf voorop te blijven lopen, zowel in het digitale speelveld als op het gebied van People & Culture.'' - Leonie Westerbeek, Adwise Director of People & Culture.
Het bordspel brengt creatieve processen en juridische processen samen. Het spel is daarmee een interactieve, betekenisvolle en boeiende manier voor nieuwe medewerkers om zich te verbinden met onze bedrijfscultuur.
De Adwise onboarding game geeft nieuwe Adwisers niet alleen snel en makkelijk inzicht in alle contractuele voorwaarden, maar laat ze ook direct kennismaken met onze bedrijfscultuur. Ook dat is 'Changing the game in digital'.
Spelenderwijs langs arbeidsvoorwaarden
In het bordspel word je als nieuwe medewerker spelenderwijs meegenomen langs de arbeidsvoorwaarden en onze Adwise kernwaarden. Door met de dobbelsteen te gooien, verplaats je jouw gepersonaliseerde pion over de verschillende vakjes. Het spel begint met jouw persoonlijke gegevens. Onderweg kom je vakjes tegen die je onze kernwaarden uitleggen, je informatie geven over hoe je pensioen geregeld is en die je vertellen over bijvoorbeeld onze vakantiedagenregeling.
Heb je het spel gespeeld en ben je akkoord met alle voorwaarden? Dan kun je in het midden van het bord je 'contract' ondertekenen.
Verkeerslichtsysteem
Als nieuwe medewerker begin je met een jaarcontract of een overeenkomst voor onbepaalde tijd, afhankelijk van je rol. Een 'verkeerslichtsysteem' maakt het proces voor verlengingen overzichtelijk met groei en ontwikkeling als uitgangspunten. Prestaties en potentieel staan daarbij centraal.
We hebben een handig schema om bij elke stap samen de juiste keuze te maken voor de contractduur. Dit nieuwe beleid ligt in lijn met hoe wij onszelf als werkgever willen presenteren en talent aan onze organisatie willen binden; gedacht vanuit vertrouwen en met voldoende flexibiliteit voor ons als organisatie.
De ingebruikname van ons bordspel-gebaseerde arbeidscontract is meer dan een innovatieve stap. Met dit initiatief laten we zien dat Adwise een vooruitstrevende werkgever is en wij ons inzetten voor het creëren van een werkplek waar groei, vertrouwen, flexibiliteit en bovenal de mens centraal staan.
De Adwise onboarding game markeert een volgende stap in het inspelen op een arbeidsmarkt die onder aanvoering van generaties als Gen-Z constant doorontwikkelt. Vernieuwend, maar wél gefundeerd op onveranderde, tijdloze kernwaarden.
Heb je een vraag over een vacature? Wil je meer informatie? Of ben je benieuwd welke vacatures we op korte termijn verwachten?
Neem contact opBeste Fullservice Digital Agency '24