De shortlist voor de Global Content Awards 2024 is bekendgemaakt en met trots delen we dat Adwise met vier cases kans maakt op eremetaal. Onze samenwerking met Soudal is genomineerd in de categorie best social media campaign en met de 'Digital Mastery Awards' en 'SummerWiseFest' is er dubbel succes in de categorie best internal content campaign. Tenslotte kan onze in-house ontwikkelde SEO-oplossing pAthwIse bekroond worden tot best tool for content.
Consumenten die steeds sneller door hun tijdlijn scrollen, medewerkers die meer dan ooit waarde hechten aan een unieke werkbeleving, dagelijks veranderende trends en moordende concurrentie. Nog nooit was onderscheidende content zo belangrijk voor het succes van je (werkgevers)merk. De Global Content Awards beloont agencies en creatives die laten zien dit op het wereldwijd hoogste niveau toe te passen.
De vier nominaties in drie categorieën zijn een prachtige erkenning voor het innovatieve werk dat onze Adwisers leveren op contentgebied. Hieronder stellen we onze kanshebbende cases aan je voor: een contenthub voor doe-het-zelvers, een festival én een awardshow voor Adwisers en de eerste semantische SEO-tool ooit.
Soudal
Soudal is Europa's grootste onafhankelijke producent van lijmen, kitten en purschuimen. Al jaren werken ze aan het vergroten van de zichtbaarheid van hun merk. Onder de titel 'Soudal made me do it myself' hebben we daar nu een enorme vervolgstap aangegeven met short-form video op TikTok en Instagram.
Dankzij een dynamische mix van satisfying en educatieve inhoud en strategisch gebruik van User-Generated Content (UGC), hebben we van kijkers gepassioneerde merkambassadeurs gemaakt. Soudal heeft daarmee de allereerste content hub voor kitten gecreëerd, waar ervaren en nieuwe generaties doe-het-zelvers hun kennis uitwisselen.
pAthwIse
Het doorverwijzen van een URL naar een nieuwe URL - ook wel redirecting - is een cruciaal onderdeel van een websitemigratie. Dit omleiden van weblinks is evenwel een tijdrovende en foutgevoelige procedure. Om dat proces te optimaliseren, hebben we pAthwIse ontwikkeld; de eerste AI-gedreven semantische redirect tool ooit.
In een paar uur tijd matcht pAthwIse content van duizenden URL's, in welke taal dan ook. Wat de tool onderscheidt, is dat dit voorheen alleen kon op basis van exacte tekst of HTML-code. pAthwIse kan semantisch matchen en begrijpt bijvoorbeeld verschillen in terminologie zoals synoniemen.
Dankzij pAthwIse profiteren onze opdrachtgevers bij websitemigraties van hoge matchingspercentages, een betere klantervaring, stijgingen in verkeer, hogere SEO-rankings, meer leads en minder afhankelijkheid van schaars beschikbare SEO-experts. Maximale AI-gedreven impact dus.
SummerWise Fest
Onze Adwisers zijn de aanjagers van het succes van onze opdrachtgevers en onze agency. Succes dat we samen creëren én dat we samen vieren. Dat is 'Life at Adwise'. Vorig jaar organiseerden we daarom SummerWise Fest: een driedaags festival, volledig gepersonaliseerd voor onze Adwisers.
Drie dagen lang bood SummerWise Fest iets voor iedereen. Van een spectaculaire eilandentree per RIB boot tot gezellige borrels, uitgebreide barbecues, late night kampvuur afterparties, wateractiviteiten als e-foilen en suppen, creatieve graffiti workshops en rustgevende yogasessies. Het Adwise Island werden elke dag knallend afgesloten op de dansvloer met als festivalclimax het eindfeest bij de mainstage op zaterdag.
Ons marketingteam creëerde een unieke huisstijl, die tot in de kleinste details werd toegepast in alle uitingen van het festival. Verder kreeg elke Adwiser een maximaal gepersonaliseerde ervaring, tot een eigen festivalticket aan toe. Al met al was SummerWise Fest een magische getaway op een betoverende locatie.
Digital Mastery Awards
Elke dag verlegt een bijzondere groep digitale artiesten de grenzen van het onmogelijke om vorm te geven aan de digitale wereld van morgen. Het zijn onze Digital Masters die, begaafd met Adwisdom, ongeëvenaarde impact creëren door de magie van technologie en creativiteit. Die grootsheid wilden we op een bijzondere manier eren. Daarom organiseerden we afgelopen kerst iets bijzonders: de Digital Mastery Awards
Met de bijna volledig in-house geproduceerde Adwise awardshow, hebben we onze Adwisers op Oscar-achtige wijze in de spotlights gezet. Door het event maximaal te personaliseren, hebben we niet alleen het jaar in stijl afgesloten, maar ook actief aandacht gegeven aan onze kernwaarden en belangrijke thema's als Diversiteit & Inclusie.
De Global Content Awards is een jaarlijkse prijsuitreiking die de beste prestaties op het gebied van contentcreatie en marketing wereldwijd erkent. De awards belonen bedrijven, bureaus en individuen voor hun innovatieve en effectieve strategieën, campagnes en storytelling. Er worden in 40 categorieën prijzen uitgereikt, waarbij een internationale vakjury zoekt naar content die origineel, effectief, impactvol en mensen betrekt.
Op 5 september worden de winnaars van 2024 bekendgemaakt. Stay tuned!
Beste Fullservice Digital Agency '24