Wederom is de samenwerking tussen Adwise en SPAR bekroond met een prijs. Bij de 2022 Search Engine Land awards werd onze hyperlokale omnichannelstrategie als beste beoordeeld in de categorie 'best local search marketing initiative PPC'. Daarmee bleven we vier agencies uit de Verenigde Staten voor. Na twee eerdere nominaties in 2019 is het de eerste keer dat we daadwerkelijk een Search Engine Land award in de wacht hebben gesleept.
Van agencies uit Bangkok en Australië tot bekende merken als T-Mobile en Rakuten, op de shortlist die vrijdag bekend werd gemaakt stonden niet de minste namen. Net als de afgelopen zeven jaar beloonde Search Engine Land ook dit jaar in samenwerking met Microsoft het beste en meest onderscheidende werk uit het internationale search marketing domein. En samen met SPAR zijn we trots om dit jaar de prijs voor 'best local search marketing initiative' in ontvangst te nemen. Daarmee wordt de Nederlandse eer hooggehouden op een lijst waar verder onder meer agencies uit Amerika, Azië en het Verenigd Koninkrijk te vinden zijn. Bekijk hier alle winnaars:
'122% omnichannel-ROAS stijging dankzij hyperlokale digitale advertising strategie'. Het is de titel die staat boven de winnende case waar in vijf stappen een schaalbare en datagedreven campagne is uitgerold over meerdere kanalen met lokale SPAR-ondernemers als hoofdrolspelers. Van Search- en Display Ads tot Waze advertising, Snapchat en de SPAR-website, op allerlei kanalen werd lokalisatie en personalisatie toegepast om zo een naadloze klantreis te creëren en consumenten naar één van de 480 SPAR winkels te trekken. Naast meer winkelbezoeken zorgde dit voor een enorme ROAS-stijging, uitmuntend presterende advertenties en ruim 200% stijging in zogeheten brand recall. Lees hier hoe de case precies is uitgedacht en uitgevoerd en/of bekijk de case video hieronder!
Deze samenwerking werd hiervoor ook genomineerd bij de VIA Programmatic Awards, de European Search Awards, de Global Search Awards en won vorig jaar onder meer de DSA Grote Prijs.
Beste Fullservice Digital Agency '24