Ga ook voor de beste branding en content
Wendy Bolhuis, Head of Brand and Experience, helpt je graag!
Met blijdschap delen we dat Adwise in de prijzen is gevallen tijdens de Global Search Awards 2024. De samenwerking met Shampoo Bars is bekroond met een prijs in de categorie ‘Best low-budget campaign’. Met hyperpersonalisatie, innovatief datagebruik en slimme kanaalkeuzes is er met een beperkt budget een succesvolle multi-channel strategie ontwikkeld. Eerder dit jaar viel Shampoo Bars ook al in de prijzen tijdens de European Search Awards.
De meeste verzorgingsproducten bestaan voor 80% uit water, wat resulteert in grote plastic flessen die allemaal vervoerd moeten worden. Een Shampoo Bar bevat echter uitsluitend de 20% werkzame ingrediënten en gaat gemiddeld even lang mee als drie plastic shampoo flessen. In de kleinschalige markt waarin Shampoo Bars zich begeeft, was de grootste uitdaging het creëren van eigen vraag en het voeren van een duurzaam business model.
“Door gepersonaliseerde en geautomatiseerde marketingcampagnes te creëren, hebben we onze community van milieubewuste klanten flink uitgebreid. Dit resulteerde in een stijging van het aantal herhaalaankopen waardoor we blijvend plastic (shampoo) flessen besparen.” Lyan - Shampoo Bars
Samen hebben we vanuit een beperkt budget een succesvolle multi-channel strategie ontwikkeld. Hyperpersonalisatie, innovatief datagebruik en slimme kanaalkeuzes vormden de kern van onze aanpak.
De strategie voor Shampoo Bars richtte zich op een verschuiving van kanaal-ROAS naar een langetermijnbenadering gebaseerd op Customer Lifetime Value (CLV). Door het verzamelen van de juiste data kon er gepersonaliseerde marketing worden ingezet.
Om de merkbekendheid te vergroten werd ingezet op User Generated Content, ondersteund door prospecting Performance Max en zoekcampagnes die specifiek op nieuwe klanten richten. Bestaande klanten werden benaderd door doelgerichte remarketingcampagnes.
Lyan, mede oprichter van het duurzame cosmeticabedrijf, is ontzettend trots op de winst en de resultaten die zijn bereikt. "Door het aantal terugkerende bezoekers te laten toenemen en meer mensen te laten overstappen, werden 600.000 plastic flessen bespaard."
Uitreiking in Kraków
Dit jaar werden de Global Search Awards uitgereikt in het Stara Zajezdia in Kraków. Op 19 september zijn topagencies en organisaties van over de hele wereld afgereisd naar Polen, waar de prijzen werden uitgereikt voor het wereldwijd beste werk in Search. Met trots gaan wij naar huis met deze prestigieuze prijs, een geweldige erkenning voor het harde werk en de toewijding van ons team en partner.
De Global Search Awards is een initiatief van Don't Panic en onderdeel van We Are Search. De awardshow is een prestigieus jaarlijks evenement dat prestaties in de wereld van digitale marketing en zoekmachinemarketing (SEO, PPC, en content marketing) erkent. Het evenement brengt 's werelds toonaangevende bureaus, bedrijven en technologieën samen om innovatie, creativiteit en uitstekende resultaten te vieren. De Global Search Awards zet de standaard voor best practices binnen de industrie en is een eerbetoon aan degenen die de grenzen van zoekmachinemarketing verleggen.
Beste Fullservice Digital Agency '24