Challenge us
menu

6 nominaties bij Global Search Awards 2024

Global Search Awards 2024

Met trots delen we dat onze samenwerkingen met ShampooBars, ShirtUp!, Electro World, Continu Professionals en viaBOVAG zijn bekroond met nominaties bij de Global Search Awards. Ook onze in-house ontwikkelde software oplossing 'pAthwIse' staat op de internationale shortlist. Op 19 september worden de winnaars bekendgemaakt tijdens de uitreiking in Kraków.

 

Nominaties 2024

Hieronder vind je het overzicht van de genomineerde Adwise-samenwerkingen bij de Global Search Awards 2024. Lees verder om meer te weten te komen over deze cases en de awardshow zelf. Benieuwd naar de volledige shortlist van de GSA? Klik dan hier.

ShampooBars I
Best low-budget campaign
De meeste verzorgingsproducten bestaan voor 80% uit water, wat leidt tot grote plastic flessen die allemaal vervoerd moeten worden. Een Shampoo Bar daarentegen bevat alleen de 20% aan werkende ingrediënten en gaat gemiddeld net zo lang mee als drie plastic shampoo flessen.

In de niche markt waarin ShampooBars opereert, was de grootste uitdaging het creëren van eigen vraag en het voeren van een duurzaam business model.

Samen met ShampooBars hebben we vanuit een beperkt budget een succesvolle multi-channel strategie ontwikkeld, Hyperpersonalisatie, innovatief datagebruik en slimme kanaalkeuzes vormden de kern van onze aanpak. Door het aantal terugkerende bezoekers te laten toenemen en meer mensen te laten overstappen, werden onder meer honderdduizenden plastic flessen bespaard.




viaBOVAG I Best use of data (PPC)
Elke dag vinden tienduizenden consumenten hun weg naar viaBOVAG.nl om motoren, fietsen, campers, caravans, vouwwagens en vooral auto's te (ver)kopen. Het retargeten van doelgroepen is cruciaal voor het succes van viaBOVAG. Echter zijn veel websitebezoekers gewoon windowshoppers aan wie retargeting niet is besteed.

Samen met viaBOVAG hebben we een datagestuurd experiment uitgevoerd dat zich heeft doorontwikkeld tot een succesvolle retargetingstrategie. Door het toepassen van verschillende datamodellen op 1 miljoen profielen, hebben we zeer gedetailleerde doelgroepen kunnen identificeren. Hierdoor profiteert viaBOVAG nu van een uiterst effectieve targetingstrategie met een look-a-like benadering, die ervoor zorgt dat elke euro van het budget optimaal wordt benut. 



Continu Professionals I
Best use of data
Intermediair Continu Professionals ondersteunt professionals in de bouw, techniek, civiele techniek en woningcorporaties bij het vinden van een geschikte baan. Maar hoe verhoog je het aantal aanvragen en het percentage plaatsingen in de uitdagende arbeidsmarkt van vandaag?

Samen met Continu hebben we de transitie gemaakt van traditionele vacaturemarketing naar een geautomatiseerde, datagedreven full-funnel recruitment campagnestrategie. We hebben kanalen op een innovatieve manier gekoppeld, waardoor budgetten automatisch worden verplaatst naar waar de vraag het grootst is.

Een cruciaal onderdeel van deze strategie is het slimme gebruik van data. Door de strategische integratie met CDP BlueConic, kan Continu altijd content leveren die perfect aansluit op de specifieke interesses en behoeften van zorgvuldig gedefinieerde doelgroepen. Dit zorgt ervoor dat elke potentiële kandidaat een unieke en consistente digitale ervaring krijgt. 


ShirtUp! I
Best Pan-European Campaign
ShirtUp, een ambitieuze nieuwkomer, wil de printindustrie transformeren door het productieproces te versnellen en de hoogste kwaliteit met de snelste levertijd te bieden. Met een eigen schaalbare faciliteit en een platform met een intuïtieve configurator hebben we samen het merk 'ShirtUp!' tot leven gebracht.

Adwise ontwierp het design, de wireframes en ontwikkelde een strategische markttoetreding, terwijl ShirtUp hun printfaciliteit optimaliseerde. Inmiddels is ShirtUp actief in Frankrijk, Duitsland, Spanje, Nederland, België en Oostenrijk, met zowel brand- als performancecampagnes. Deze campagnes, aangedreven door AI, zijn gericht op het stimuleren van AI-gebruik.



Electro World I
Best use of Social Media
Electro World opereert in een zeer concurrerende markt, waar lage prijzen geen onderscheidende factor zijn. Daarom moesten andere USP's zoals persoonlijke aandacht, kwaliteit en service  het verschil maken.

Om deze USP's effectief over te brengen op de doelgroep, hebben we lokale ondernemers centraal gezet in hyperlokale campagnes. Via platforms zoals Facebook ontvingen consumenten advertenties met informatie van hun lokale ondernemer. Dankzij Hunch hebben we dit snel in heel Nederland kunnen uitrollen.

Hierdoor voelt een aankoop bij één van de 140 Electro World winkels als een bezoek aan je vertrouwde lokale elektronicazaak.



Adwise - Your Digital Brain I Best AI Software Solution
Redirecting is een belangrijk onderdeel van een websitemigratie. Dit proces, dat we regelmatig voor veel opdrachtgevers uitvoeren, is vaak tijdrovend en foutgevoelig. Om daarop in te spelen, hebben we pAthwIse gebouwd: de eerste AI-gedreven semantische redirect tool.

pAthwIse kan in enkele uren de content van duizenden URL’s matchen, ongeacht de taal. Dit doet hij bovendien niet alleen op basis van exacte tekst of HTML-code, maar ook op basis van zogeheten semantische context en verschillen in terminologie. Dat is handig voor 

Met pAthwIse kunnen onze opdrachtgevers profiteren van hogere matchingspercentages tijdens websitemigraties, een verbeterde klantervaring, meer verkeer, beter SEO-rankings, meer leads en een verminderende afhankelijkheid van schaars beschikbaar SEO-specialisten.




 

19 september: uitreiking in Kraków

Dit jaar worden de Global Search Awards uitgereikt in het Stara Zajezdia in Kraków. Topagencies en organisaties uit alle hoeken van de wereld reizen zullen op 19 september afreizen naar Polen, waar in tientallen categorieën de prijzen worden uitgereikt voor het wereldwijd beste werk in Search.

Over de Global Search Awards

De Global Search Awards is een initiatief van Don't Panic  en onderdeel van We Are Search. Zij belonen en vieren de innovatie en creativiteit van bedrijven en mensen die werken in PPC, SEO en contentmarketing. De awards erkennen agencies en teams die bedrijven veranderen met boeiende campagnes, innovatieve software en succesvolle prestaties in de digitale wereld. Ieder jaar beoordeelt een internationale vakjury honderden entries, waarbij de beste inzendingen worden genomineerd.



Bekijk ons werk

Award-winning impact.

Adwise work Challenge us

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Marijn ten Bulte, Head of organic channels, helpt je graag!

Neem contact op

Heracles Almelo

Heracles Almelo

Voortman Steel Machinery

Voortman Steel Machinery

Vandentop Tuinhout

Vandentop Tuinhout

Akeneo PIM implementatie

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24