Challenge us
menu

25 nieuwe websites in één jaar voor Vibe Group: 'Maken dankzij Adwise ambities waar'

Interview Adwise en Vibe Group
Jaime Infante Ferreira, Digital Marketing Manager bij Vibe Group

Je organisatie groeit en innoveert, maar je digitale systemen zijn niet langer in staat om die groei te ondersteunen. Dat was het geval bij Vibe Group. Bij de snelgroeiende IT-recruiter blaakt het van de groeiambities, maar om die waar te kunnen maken, was een compleet nieuwe digitale infrastructuur nodig. Met het vertrouwen in Adwise als strategisch en development partner, beschikt Vibe Group één jaar later over 25 schaalbare platformen die alle groeidoelen wél mogelijk maken. Aan de hand van interviews met Jaime Infante Ferreira (Vibe Group) en Evelien Knippers (Adwise) ontdek je in dit artikel het verhaal achter die succesvolle monsterklus.

Vibe Group, opgericht in 2011, is een snelgroeiend IT-recruitmentbedrijf met meer dan 300 medewerkers en kantoren in Nederland, Duitsland en België. Ze verbinden IT-professionals met organisaties in nichemarkten en streven ernaar marktleider te worden in hun vakgebied. Het ontbreken van een goedwerkend contentmanagementsysteem speelde die ambitie echter steeds meer parten.

"We liepen tegen problemen aan rondom de invoer van content,'' begint Jaime, Digital Marketing Manager bij Vibe Group. ''Het duurde lang en werkte niet naar behoren. We hadden een partner nodig die niet alleen technisch sterk was, maar ook onze websites toekomstbestendig konden maken. We hebben voor Adwise gekozen vanwege hun ervaring in de recruitmentsector en hun strategische aanpak.''

De nieuwe generatie
verwacht een meer digitale ervaring.

Schaalbaarheid en deadlines: 24 websites in één jaar
De grootste uitdaging waar Vibe Group mee te maken kreeg, was een strakke deadline: binnen één jaar moesten er 24 nieuwe websites gelanceerd worden. Deze websites moesten niet alleen schaalbaar zijn en een 'wow'-effect hebben, maar ook aansluiten bij de behoeften van de verschillende doelgroepen van Vibe Group. "Een belangrijke strategische doelstelling was het creëren van meer digitale touchpoints," aldus Jaime.

Daarnaast was het essentieel om niet alleen klanten aan te trekken, maar ook de juiste kandidaten te werven voor de organisatie. "Onze traditionele aanpak via telefonische benadering werkt nog steeds goed, maar de nieuwe generatie verwacht een meer digitale ervaring, Het digitale landschap van Vibe Group moest worden voorbereid op de toekomst, waarin digitale interacties een grotere rol spelen.''


Een strategische aanpak voor digitale transformatie
Hoewel de vraag aanvankelijk simpel leek – het bouwen van een website – was er veel meer bij betrokken. Het was belangrijk om vast te stellen welke rol de websites zouden spelen en welke behoeften de doelgroep had bij het bezoeken ervan. Deze uitdaging werd complexer omdat het niet alleen ging om de corporate website van Vibe Group, maar ook om de websites van hun niche merken.

Evelien Knippers, Account Director bij Adwise, legt uit waarom voor deze strategische benadering is gekozen: "De website is een cruciaal touchpoint in de customer journey. We wilden dat de websites niet alleen functioneel waren, maar dat ze ook echt de verwachtingen van de bezoeker zouden overtreffen. Daar hebben we diepgaand onderzoek naar gedaan, om een sterke basis gelegd voor het ontwerp en de gebruikerservaring."


Interactieve elementen 
Met een sterke huisstijl en duidelijke brandguide als basis, kon het designtraject beginnen. Er werden twee designroutes voorgesteld: een veilige optie en een gedurfder ontwerp. Vibe Group wilde een 'wow'-effect, en na intern overleg koos de directie unaniem voor het gedurfde design. Dit ontwerp weerspiegelde niet alleen het onderscheidende en ambitieuze karakter van Vibe Group, maar is ook uniek in de markt. 

Om het 'wow'-effect te vergroten, is er volop gebruik gemaakt van interactieve elementen vertelt Evelien: ''We wilden dat elk design een unieke stijl had. ets dat opvalt en anders is dan wat andere spelers in de markt bieden. We hebben interactieve elementen toegevoegd die tijdens het scrollen tot leven komen. Zo gebeurt er voortdurend iets op het scherm, zonder de aandacht af te leiden van de belangrijkste doelen van de website."

Het 'wow'-effect van
de websites was
de kers op de taart.

 

Een schaalbaar platform voor de toekomst
Het resultaat van deze samenwerking spreekt voor zich: binnen één jaar lanceerde Vibe Group maar liefst 25 nieuwe websites. "Deze websites vormen niet alleen een belangrijke pijler in onze digitale strategie, maar helpen ons ook om onze doelgroep beter te bedienen en te groeien in nieuwe markten," legt Jaime uit.

Dankzij klantonderzoek en de nauwe samenwerking met Adwise is er content ontwikkeld die nauw aansluit bij de behoeften van verschillende doelgroepen. Deze informatie is geïntegreerd in de websites, wat zorgt voor een consistente en doelgerichte gebruikerservaring. "Bovendien is het systeem schaalbaar en klaar voor uitbreiding naar andere landen en steden," voegt Jaime toe.

Wat ik het meest trots op ben?
Dat we erin zijn geslaagd om binnen
een jaar 25 websites te lanceren.

Evelien benadrukt: "We hebben 25 websites opgeleverd in een schaalbare structuur die klaar is voor toekomstige groei. Vibe Group heeft grote ambities, en mocht er meer nodig zijn, dan kunnen we dit eenvoudig toevoegen. Daarnaast werken we aan integraties met Multiposter om het proces van vacatureplaatsingen te automatiseren. Ook richten we ons op het automatiseren van de gehele customer journey, iets waar we dit jaar verder mee aan de slag zijn gegaan."


Trots op een gezamenlijke prestatie
Als meest waardevolle onderdeel van de samenwerking benoemt Jaime de transparante manier van werken bij Adwise. ''Iedereen reageert snel, denkt mee en werkt echt samen als één team. Dit maakte het proces efficiënt en plezierig," vertelt Jaime. "De samenwerking werd enorm gewaardeerd, niet alleen binnen ons marketingteam, maar ook binnen andere afdelingen.''

Nu het gelukt is om 25 websites te lanceren in één jaar overheerst er trots bij Jaime en het hele Vibe Group-team. ''Dit resultaat hebben we alleen bereikt dankzij de hechte samenwerking met Adwise. Het 'wow'-effect van de websites was de kers op de taart."


Klaar voor verdere groei en innovatie
Als afsluiting blikt Jaime vooruit: "De samenwerking met Adwise heeft ons geholpen om ambitieuze doelen te bereiken en heeft ons een sterke basis gegeven voor verdere groei en innovatie. We hebben nu een schaalbare digitale infrastructuur waarmee we de komende jaren verder kunnen bouwen aan onze strategische doelen en onze impact kunnen vergroten."

Bekijk hier het hele interview met Vibe Group en Evelien Knippers

Nedupack's digitale transformatie tot verpakkingsarchitect

Bekijk de case

Efficiënt beheer van meerdere websites en labels met MODX CMS

Met MODX CMS kunnen we razendsnel schakelen en beheren we moeiteloos meerdere websites met verschillende labels en talen. De krachtige backend stelt Vibe Group in staat om al hun websites centraal te beheren. Content deel je eenvoudig tussen labels en pagina’s dupliceer je met één klik. Bovendien lanceren we nieuwe labels in een mum van tijd, dankzij de korte time-to-market.

Junior Melgert Head of Development & Technology
Junior Melgert Head of Development & Technology

Meer weten over MODX website ontwikkeling?

Lees meer.

Over MODX website ontwikkeling

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24