10 jaar werken voor dezelfde werkgever is iets bijzonders. Deze week bereikte onze Performance Manager Herbert deze fraaie mijlpaal en aan de hand van een klein interview blikt hij terug op de hoogtepunten en ervaringen van tien jaar Adwise. Wat zijn bijgebleven herinneringen, waar is hij trots op en hoe ziet hij de toekomst voor zich? Tijd om het de jubilaris zelf te vragen.
Herbert, voor degenen die je niet kennen, wil je eens starten met een korte introductie?
''Zeker! Nou ik ben Herbert Rorije en met mijn vrouw en 2 kids woon ik in het mooie Eerbeek. Ik ben een fantieke sporter, ga geregeld naar de sportschool en ik stap af en toe op de mountainbike. Bij Adwise werk ik als Performance Manager in het Commerce en Retail team.''
Nu dus 10 jaar bij Adwise, een prachtige mijlpaal! Wat betekent dat voor je?
''Ik vind het echt iets bijzonders. Ik had nooit gedacht dat ik 10 jaar vol zou maken. Ergens verwacht je dat de markt me bijvoorbeeld gaat tegenstaan of dat de uitdaging wegvalt, maar je blijft hier uitgedaagd! De ontwikkelingen binnen digital gaan supersnel. Trots dat ik nu bij de club van 10 hoor!''
Hoe ben je tien jaar geleden hier bij Adwise terecht gekomen?
''Ik heb Small business en Retail Management gestudeerd. Toen zag ik een keer een presentatie over Adwise en zo ben ik met de organisatie in aanraking gekomen. Ik heb altijd een passie gehad voor online marketing omdat dat meetbaar is. Voor mijn afstuderen ben ik uiteindelijk ook bij Adwise terechtgekomen.''
En wat deed je toen in het begin?
''Tijdens mijn afstuderen ben ik ook aan het werk gegaan, ongeveer gelijk gestart met Jan Ramaker die vorige week de 10 jaar vol heeft gemaakt! We deden vanalles, Jan ging meer de SEA kant op. Mijn passie lag meer bij klantcontact, ik ging veel op pad met Niels (inmiddels Account Director) en Jip (inmiddels Director Operations) bijvoorbeeld. Ik zat veel in de uitvoer. Ik maakte bijvoorbeeld WOR-etjes, website optimalisatie rapporten, en zoektermanalyses.''
En herinner je je verder nog van de eerste weken bij ons?
''In het begin keek ik wel de kat uit de boom, maar het ging hier snel voelen als familie. Op de 4e verdieping van de toren hier zat ik met veel mensen van account, dat was supergezellig. Elke dag weer. In de pauze speelden we met z'n allen HayDay. De gezamenlijke lunch herinner ik me nog en dat ik op een gegeven moment verantwoordelijk was voor de boodschappen. Ik heb zelfs nog een tijdje de telefonie gedaan omdat ik als enige een 'Nederlands' accent had haha. Daar heb ik trouwens veel van geleerd, al die verschillende vraagstukken.''
Kun je eens vertellen hoe jouw 10 jaar Adwise eruit hebben gezien qua ontwikkeling binnen je rol?
''Ik heb over de jaren heen geen grote switches gemaakt. Mijn passie lag altijd bij het stukje klantcontact. De rechterhand zijn van de marketingmanager bijvoorbeeld. Qua functietitels ben ik wel een aantal keren veranderd; account strategist, interim marketeer en nu performance manager. Kort door de bocht werd het steeds minder specialistisch. Maar die kennis nam ik wel steeds mee!''
Waarom vind je dat klantcontact zo leuk?
''Het nastreven van doelen samen met het klantteam. Het liefst neem ik daar het voortouw in. Dat geeft mij nog steeds veel energie.''
Noem eens een aantal hoogtepunten van de afgelopen 10 jaar!
''Ehm, sowieso de nominaties met verschillende cases en de awards. De eerste prijs weet ik nog, dat was met Huidarts, een SEO case die we wonnen bij de Dutch Search Awards. En zeker ook de edding case in de Corona tijd. Daarnaast uiteraard alle Adwise Incentive reizen, zoals het skieën in Fiss in 2014.''
Wat is volgens jou de voornaamste reden dat je al zolang bij Adwise zit?
''De dynamiek van meerdere kanten binnen een steeds veranderend en groeiend bedrijf als Adwise. Ik zit hier met ontzettend veel slimme mensen. Van iedereen kan ik wat leren, elke dag weer. Het kennisniveau blijft ook maar stijgen en veranderen dus het blijft dynamisch.''
Herbert in 2017
Wat is het belangrijkste dat je hebt geleerd in 10 jaar Adwise?
''Open en eerlijk zijn, zowel richting klanten als richting collega’s. Fouten maken is uiteraard menselijk, maar je moet daar wel altijd open en eerlijk in zijn. Dat is essentieel voor langetermijnrelaties. Dat is ook de reden dat Sales mij minder trekt. Dat is vaak maar éénmalig. In mijn rol werk ik samen voor een langere periode en bouw je echt een relatie op.''
Wat zijn jouw ambities of doelen nog voor de komende jaren?
''Eigenlijk heel simpel: extern meer zichtbaar zijn en werken aan een stukje authoriteit.''
Wat zou je jouw 10 jaar jongere zelf willen meegeven toen hij aan de start van zijn Adwise carrière stond?
''Je weet altijd meer dan de opdrachtgever. Daar ben je soms dan bang voor, maar zelfs als dat een keer niet zo blijkt te zijn, heb je een enorm team van mensen achter je staan die je altijd kunnen en willen helpen. En ChatGPT heb je nu ook natuurlijk ;)''
Wil je nog bepaalde mensen bedanken die belangrijk zijn geweest voor je de afgelopen 10 jaar?
''Wat ik net al zei eigenlijk, van alle collega’s kan ik wel iets leren en dat maakt het zo mooi dat je met 140 man bent.''
Heb je nog een leuke anekdote om mee af te sluiten?
''Oeh ehm ja ik weet er wel eentje. Mijn iphone werd een keer aangesloten op de MacBook van een collega, waardoor al mijn privéfoto’s op zijn iCloud zijn beland. Af en toe krijg ik nog wel eens een foto doorgestuurd van hem haha.''
Herbert bedankt voor het gesprek en geniet nog even na van deze prachtige mijlpaal!
Beste Fullservice Digital Agency '24