10 jaar werken bij dezelfde organisatie is een bijzonder jubileum om te vieren. Manager Sales Karlijn bereikte deze prachtige mijlpaal vorige week en werd daarmee het nieuwste lid van ‘Club van 10'. Hoe blikt ze terug op 10 jaar Adwise? Wat is de sleutel voor zo’n lang dienstverband? En wat waren onvergetelijke hoogtepunten? In dit uitgebreide interview staan we daar samen met Karlijn bij stil.
Karlijn, wil je jezelf allereerst even voorstellen?
''Zeker! Ik ben Karlijn Nieuwenhuis en ik woon in Hengelo samen met mijn man Mark en zoon Ties. Binnen Adwise ben ik verantwoordelijk voor het onboarden van klanten. Samen met een heel mooi team zijn we daar dagelijks mee bezig. Verder hou ik heel erg van gezelligheid samen met vrienden en familie.''
10 jaar Adwise, wat betekent deze mijlpaal voor jou?
''Enerzijds natuurlijk vertrouwen. Het is voor mij een bevestiging dat ik enorm op mijn plek zit, anders werk je hier geen tien jaar. En dat ik mezelf kan zijn en zowel persoonlijk als zakelijk mijzelf als persoon al die jaren heb mogen ontwikkelen.''
Wat herinner je je nog van je beginperiode bij Adwise?
''Ja, daar hebben we het vaak genoeg nog over met Adwisers: de vierde verdieping. Nou wat is de vierde verdieping? Dat was bij ons in het pand letterlijk de vierde verdieping, waar we werkten. Daar zaten we met Sales samen met team Finance en dat was wel een bijzondere combinatie. Bij ons in het team zitten er een aantal met enorm harde lachen. Ik denk dat ik daar ook wel om bekend sta binnen Adwise haha. En Finance zat er er dan heel gecontroleerd en rustig naast. Achteraf gezien supermooi om te zien hoe we daar samengesmolten zaten. Uiteindelijk zijn we wel uit elkaar gezet, want het was echt te lawaaierig.''
Wat geeft jou in je werk de meeste energie?
''Nou fun, veel plezier en dat we wel kunnen lachen. Daar hou ik van en daar word ik blij van. Verder natuurlijk met de business bezig zijn en elke dag weer met een heel mooi team samen nieuwe kansen proberen te verzilveren en nieuwe klanten proberen te onboarden bij Adwise. En daarnaast ook mijn team empoweren om elke dag weer beter te worden in zijn of haar rol. Zo leer ik zelf ook elke dag weer en dat maakt het voor mij mooi.''
Wat zijn je hoogtepunten van 10 jaar Adwise?
''Nou, dat zijn er heel veel! Het begon op de Dag van de Arbeid dat ik geappt werd 10 jaar geleden van 'Karlijn, je bent aangenomen''. Dat was een superhoogtepunt, want ik wilde zo graag bij Adwise starten. Als ik kijk naar uitjes heb ik meerdere incentive reizen mee mogen maken, ski uitjes, een zeilweekend, we zijn in Berlijn geweest. Dat zijn gewoon hele mooie momenten om op terug te kijken. Daarnaast ook het continu bezig zijn met persoonlijke ontwikkeling. De afgelopen 10 jaar hebben mij een heel rijk mens gemaakt en ja dat maakt mij zowel persoonlijk als privé een mooier mens. Daar ben ik trots op.''
Hoe is jouw ontwikkeling tot Sales Manager gegaan?
''Ik ben gestart binnen het salesteam waar Gijs, onze huidige CEO, toen de rol van Sales Manager bekleedde. Door zijn ervaring in het salesdomein en de hele digitale business heb ik enorm veel van hem geleerd. Door de groei van Adwise wilde hij dat stokje uiteindelijk gaan overdragen. Inmiddels alweer ruim drie jaar geleden werd ik daarvoor gevraagd. En voor mij was het een directe ''JA!'' om dat avontuur aan te gaan!''
Waar ben je persoonlijk het meest trots op?
''Ja, ik heb het wel vaker over die reis die die je dan mag maken en die zet je natuurlijk ook naar je eigen hand. Je hebt niet altijd zelf voor de bril hoe je pad precies loopt. Er gaan ook wel eens dingen niet goed. Zowel persoonlijk als zakelijk. En hoe ga je daarmee om? Dus je kwetsbaarheid tonen, dat heb ik echt geleerd en ik ben heel trots dat ik dat nu heel goed kan en ook doe. Daarbij ben ik ook trots op de stappen die we de afgelopen jaren hebben gezet en dat we een heel mooi sales team hebben neergezet. Dat ik daar de leader van mag zijn, is supertof!''
Is de manier waarop je werk beleeft, verandert in 10 jaar?
''Als we kijken naar de cultuur om mee te beginnen niet. Die is nog steeds zoals Adwise is. Dat voel ik ook op die manier zo. Kijk ik naar werk, dan zeker wel. We hebben heel veel stappen gezet in professionaliteit. We hebben een hele mooie way-of-work ontwikkeld over hoe we de markt betreden. De markt is enorm competitief, maar ik denk dat we als Adwise en als team heel goed zijn om dat op een authentieke manier over te brengen aan onze nieuwe opdrachtgevers.''
Op welk vlak ben je in de afgelopen 10 jaar het meest gegroeid?
''Ik heb mezelf de afgelopen jaren goed leren kennen. Zowel zakelijk als privé ben ik daardoor nu veel meer in balans. Ik durf me nu veel kwetsbaarder op te stellen, maar ook echt op te staan als leader. Als ik kijk naar de afgelopen 10 jaar heeft dat me echt een betere versie van mezelf gemaakt vind ik!''
Wat zijn jouw ambities voor de komende jaren, wat zijn nog doelen van je?
''Ik wil graag verder groeien als leider in mijn rol als Manager Sales en verder bouwen aan ons mooie team. Ik wil zorgen dat we de groei gaan bewerkstelligen die we samen voor ogen hebben.''
Zijn er nog mensen in het bijzonder die je wilt bedanken voor de afgelopen 10 jaar?
''Nou, uiteraard Gijs als eerste omdat hij mij het vertrouwen heeft gegeven om in de rol van consultant te mogen starten en omdat ik enorm veel van hem leer en heb geleerd. Verder natuurlijk mijn team, Bart, Marlies, Roland, Jurgen, Robert Jan en Saad en Estelle, waarmee ik elke dag heel fijn samenwerk om onze goals te verwezenlijken. In meer algemene zin ben ik alle Adwisers waarmee ik zowel lang als kort mee samenwerk dankbaar voor de vele plezierige momenten! Want zoals de meesten mij kennen, van een ‘harde’ lach schroom ik mij niet!''
Bekijk hier het volledige interview met Karlijn
Beste Fullservice Digital Agency '24