10 jaar werken voor dezelfde werkgever is iets bijzonders. Deze week bereikte onze Account Director Evelien deze fraaie mijlpaal en aan de hand van een interview blikt ze terug op de hoogtepunten en ervaringen van tien jaar Adwise. Wat zijn bijgebleven herinneringen? Waar is ze trots op? En hoe ziet ze de toekomst voor zich? Tijd om het de jubilaresse zelf te vragen.
Evelien van harte gefeliciteerd! Wil je jezelf allereerst even kort voorstellen, voor degenen die je niet kennen?
''Dankjewel! Nou, ik ben Evelien en dus inmiddels al 10 jaar bij Adwise. Ik heb twee prachtige kindjes Liz en Boris en ik woon samen in Hengelo. Naast werk hou ik van sporten, ik heb bijvoorbeeld veel gebasketbald. En verder ehm, ja vind ik het heerlijk om lekker te borrelen en te reizen!''
Nu dus 10 jaar bij Adwise, een prachtige mijlpaal! Hoe is het hier ooit begonnen voor je?
''Voor ik bij Adwise kwam, werkte ik bij OAD als online marketeer. Daar deed ik toen veel UX en SEO. Ik had wel de ambitie om bij een agency te werken, maar ik twijfelde of ik al goed genoeg was. Toen zag ik een vacature voor 'content specialist' langskomen en daar heb ik op gesolliciteerd. Ik had nog een sollicitatie lopen, maar uiteindelijk ben ik overtuigd om bij Adwise te komen vanwege meer perspectief en het bredere aanbod aan services. Nou, toen is het dus allemaal begonnen!''
Wat herinner je je nog van je eerste weken bij ons?
''Ja het was nog een kleine club toen vergeleken met nu, er werkten iets van 25 mensen uit mijn hoofd. Ik had wel echt direct een superfijn gevoel! Ik kreeg ook meteen twee grote klanten met Peruka en Atkins. Ik mocht meteen met grote e-mailcampagnes aan de slag, zoals de Low Carb Times nieuwsbrief. Die ging meteen naar 100.000 man haha, dus dat was wel meteen een verantwoordelijkheid. Maar wel heel leuk!''
Je bent dus begonnen als Content Specialist, ben je dat lang geweest?
''Even kijken, ik maakte eigenlijk al vrij snel de switch naar Account Strategist zoals dat toen nog heette. Werken met klanten paste heel goed bij mij. Langzaamaan kreeg ik meer de focus op internationale klanten, met Atkins dus bijvoorbeeld. Daar werd ik wel direct mee in het diepe gegooid; 15 landen, diep de strategie in, automation, campagnes, branding noem maar op. Ik heb nog steeds leuk contact trouwens met de contactpersoon van toen.''
En inmiddels ben je Account Director, hoe is die rolontwikkeling verder gegaan?
''Ik merkte dat ik steeds minder toe was aan operationeel werk en graag meer een coachende rol wilde. En een team aansturen bijvoorbeeld. Ik heb in de tussentijd ook meegeholpen om het Adwise Traineeship programma op te zetten, dat vond ik heel erg leuk. Ik hou ervan om goede en enthousiaste mensen verder te helpen een opstapje te geven. Adwise werd ondertussen steeds groter, dus werden de functies van Account Director en Performance Manager (voorheen Account Strategist) losgekoppeld. Ik ben toen geswitcht naar Account Director en stuur inmiddels een team aan van meerdere performance managers.''
Je noemde het opzetten van het Adwise Traineeship programma. Kun je daar wat meer over vertellen?
''Zeker! Ik weet nog dat wij destijds heel erg fan waren van de serie Suits (serie over een advocatenkantoor red.). En daar had je de associates bullpen, een kantoorafdeling waar jonge advocaten werkten en werden begeleid door professionals. Eigenlijk een soort traineeship dus haha. Dat wilden wij ook bij Adwise. We zijn daar nog voor bij Google geweest en we hadden een hele website gelanceerd. Ik heb zelf 7 of 8 traineeship groepen begeleid, en veel Adwisers die nu al jaren bij ons werken zijn daar begonnen. Daar ben ik wel echt trots op.''
De Suits Associates bullpen (bron: IMDB)
Gaaf Evelien! Welke hoogtepunten van 10 jaar Adwise heb je nog meer?
''Ehm, ik denk het hele domein recruitment marketing naar een hoger niveau tillen. Echt een visie daarop ontwikkelen. Ik had toevallig een aantal recruitment opdrachtgevers in mijn portefeuille en zo ben ik dat domein eigenlijk ingerold. Later is dat met het ontwikkelen van International Growth binnen Adwise een beetje hetzelfde gegaan. Dat is eigenlijk nog complexer en dus uitdagender. Hoogtepunten zitten voor mij vaak ook in kleine dingen: pilot projecten, dingen proberen, kleine innovaties met grote impact bij klanten. Dat zijn echt mooie successen om aan mee te werken. Ohja en ik heb veel mooie reizen gemaakt, Denver, Manchester, Dublin, op bezoek bij Google en LinkedIn. ''
Schieten er dingen te binnen waar je in het bijzonder trots op bent?
''Ja de Google Premier Partner Awards nominatie met Continu Professionals bijvoorbeeld. Wij waren de eersten die Dynamic Remarketing hadden toegepast voor vacatures. Die nominatie was echt een geweldige erkenning, op wereldwijd niveau. Verder ShirtUp!, een scale-up waar we echt een succesvolle, internationale speler van hebben gemaakt. Verder toch ook wel echt de band met collega's en alle Adwise feestjes en events die erbij horen. Daar ben ik vooral erg blij en dankbaar voor, ik heb echt veel goede vriendschappen opgebouwd bij Adwise.''
10 jaar bij dezelfde werkgever is bijzonder. Wat is voor jou de sleutel geweest om zo lang bij Adwise te willen blijven?
''Ik denk dat het vooral een optelsom is. Bij Adwise is er ontzettend veel mogelijk om je eigen werk-/privébalans in te richten. Dat maakt het erg flexibel, zeker nu ik kinderen heb. Verder de diversiteit in rollen en de vrijheid die je krijgt om zelf iets op te zetten. Als je iets wilt bij Adwise, dan kan dat ook. Verder is mijn werk en mijn rol erg dynamisch. Er zit veel groei in het aantal klanten, maar ook in het soort klanten. Dat is erg afwisselend. De Adwise cultuur in het algemeen is trouwens ook echt cruciaal. Niet alleen de mensen, maar alles dat wordt gefacilitieerd om werken bij Adwise leuk te maken is iets bijzonders.''
Wat zijn jouw ambities voor de komende jaren, wat zijn nog doelen van je?
''Voor komend jaar is mijn doel om binnen het Client Services team meer eenheid te creëeren. Ik zie veel kansen om onze Way of Work te verbeteren en meer de verbinding te zoeken. Verder blijf ik het coachen en begeleiden erg leuk vinden, net als het contact met klanten overigens. En nieuwe ontwikkelingen als AI (Artifical Intelligence), waar ik veel bij betrokken ben, vind ik leuk. Wat kunnen we er allemaal mee in onze eigen organisatie en bij opdrachtgevers? Daar wil ik me ook graag op blijven focussen.''Evelien in 2017
Welke belangrijke lessen die je hebt geleerd zou je jouw 10 jaar jongere zelf hebben willen meegeven?
''Ik had een heel groot verantwoordelijkheidsgevoel en was daardoor ook heel erg druk. 10 jaar geleden was je als vrouw toch enorm in de minderheid en ik had daardoor extra prestatiedrang. Als je als jonge meid veel bij mannen aan tafel zit, wil je wel echt wat bewijzen. Maar hard werken is niet altijd goed werken. Sinds ik kinderen heb, ben ik op een andere en ik denk meer volwassen manier naar werk gaan kijken. Dat geef ik ook mijn team mee. 'Neem gewoon die middag vrij', ik ben zelf bijna omgevallen omdat ik dat te vaak niet deed.''
Echt actief zorgen voor een goede balans dus?
''Ja. Als je jezelf goed voelt, maak je op je werk veel meer impact. Gelukkig is daar binnen Adwise ook veel aandacht voor, maar ik had mijn jongere zelf echt mee willen geven om dingen veel meer los te laten. Niet alles hoeft mee naar huis.''
Heb je nog tips voor young professionals, misschien over de voordelen van werken bij grote agency?
''Ja, bij een agency als Adwise leer je in een jaar wat je bij een andere organisatie in vijf jaar leert. Je kunt in zoveel keukens een kijkje nemen! Het is zo divers en je hebt met zoveel stakeholders te maken. Daar leer je gigantisch van. En je hebt de kennis van, in het geval van Adwise, ruim 140 collega's allemaal onder één dak. Dus, als je gretig bent, moet je bij Adwise zijn.''
Heb je nog een bijzondere anekdote om te delen?
''Haha nou de mensen die mij kennen en bij Adwise werken weten het uiteraard, maar ik heb bij Adwise ook de liefde gevonden. Ik ben inmiddels al heel wat jaren gelukkig samen met Jip en we hebben samen dus ook twee prachtige kinderen. Ook privé heeft Adwise me heelveel moois gebracht!''
Zijn we nog iets vergeten wat niet mag ontbreken in jouw Adwise verhaal?
''Ik wil toch wel de mensen en de vriendschappen noemen. Het hele team dat voor je klaarstaat, zeker ook als het moeilijk gaat. Zo is mijn vader bijvoorbeeld overleden en dan is het erg fijn om zoveel steun te ervaren op je werk. Daar is bij Adwise sowieso veel aandacht voor; persoonlijke ontwikkeling, coaching en de menselijke kant.''
Mooi Evelien! Zijn er nog mensen in het bijzonder die je wil bedanken?
''Er zijn heelveel mensen geweest aan wie ik veel te danken heb in de afgelopen jaren. Ik wil sowieso Leonie bedanken, zij was er altijd voor mij. Ze is ook nog steeds mijn persoonlijke coach en dat is nog steeds ontzettend fijn. Verder natuurlijk mijn team. Willem, Marloes en ook Wilco, die mij in verschillende periodes hebben meegemaakt en mij continu hebben gesteund in alles. Maar zoals ik al zei, er zijn echt nog veel andere collega's en ook bijvoorbeeld opdrachtgevers die ik dankbaar ben voor de afgelopen 10 jaar. Ik ben dankbaar dat ik zoveel fijne mensen heb leren kennen in al die jaren.''
Evelien bedankt voor dit interview en je eerlijkheid en geniet nog even na van je prachtige mijlpaal!
Beste Fullservice Digital Agency '24