Of je nou een offline, online óf omnichannel speler bent, Instagram is niet meer weg te denken als marketingmiddel. Instagram is in 2010 ontstaan als platform waar je je mooiste foto’s kon uploaden, na twee jaar had de app al ruim 30 miljoen gebruikers. Toen Facebook in 2012 Instragram overkocht groeide het gebruikersaantal enorm. Tegenwoordig maken al ruim 800 miljoen mensen maandelijks gebruik van Instagram. Wij leggen je graag uit hoe Instagram (advertising) succesvol inzetbaar is voor bedrijven.
Instagram biedt vier verschillende manieren om te adverteren. Alle vier de advertentiemogelijkheden zijn ook daadwerkelijk beschikbaar in Nederland en kunnen voor elk bedrijf ingezet worden. Alle advertentiemogelijkheden hebben natuurlijk te maken met beeld, foto dan wel video. Instagram biedt advertenties aan door middel van:
4,1 miljoen Nederlanders maken gebruik van Instagram waarvan 2,1 miljoen dagelijks. Het overgrote deel van de gebruikers, 73% is tussen de 15 en 19 jaar. De leeftijdscategorie die daarop volgt met 46% zijn de 20 tot 39 jarigen. In beide leeftijdscategorieën is het gebruik met meer dan 10% toegenomen ten opzichte van vorig jaar. De app is vooral populair omdat de content makkelijk is en gebruikers veel inspiratie op doen tijden het gebruik. Instagram is dus dé manier om jouw product of bedrijf onder de aandacht te brengen bij jouw gekozen doelgroep. Het is hét platform om te laten zien hoe mooi jouw product of bedrijf is.
Wil jij ook meer impact doormiddel van Instagram advertenties? Dit is het moment om in te stappen en samen met ons te kijken naar de beste mogelijkheden voor jouw bedrijf of merk.
Beste Fullservice Digital Agency '24