Maximaal resultaat uit iedere digital advertising campagne
Door een balans tussen branding en performance.
Digital advertising biedt tegenwoordig meer mogelijkheden dan ooit tevoren. Inmiddels is dit domein ook groter dan traditionele advertising. Dit maakt het lastig om door de bomen het bos te zien en de juiste strategie te bepalen. Zo zijn Google en Facebook erg dominant, maar zorgt ook de sterke opmars van marketplaces als Amazon ervoor dat dit landschap verder verandert. Dit zie je terug in Amerika waar dit trio 70% van de totale ad spend heeft. Toch kunnen ook kleinere advertisingmogelijkheden via LinkedIn of Pinterest, real time bidding of digital out of home erg effectief zijn voor specifieke doelgroepen en doelstellingen. De consument doet tegenwoordig uitgebreid onderzoek naar de meeste producten die zij aankopen.
Ze verwachten dat organisaties hierin ondersteunen op een persoonlijke en relevante manier. En dat geldt voor elke fase van de customer journey. Met de doorvoering van de GDPR/AVG wetgeving moeten marketeers meer doen om de privacy van gebruikers te waarborgen en te respecteren. Dit biedt juist kansen om op een transparante manier het vertrouwen van de gebruiker terug te winnen. Door de inzet van de juiste strategie en een optimale balans tussen branding en performance campagnes halen we het maximale resultaat uit iedere digital advertising campagne.