1. Inventarisatie
In een persoonlijke afspraak stellen we vragen over het doel en waar het volgens jou kan mislopen.
2. Opstellen testscript.
Dit zijn opdrachten die de doelgroep gaat uitvoeren, ze gaan jouw site, of advertentie bekijken en we stellen vragen achteraf. We vragen naar algemene indruk en wat ze zich van de advertentie/pagina herinnerden. De vragen zijn open, zodat ze niet te sturend zijn.
3. Werven van testers.
Adwise beschikt over een testpanel, je kunt natuurlijk ook zelf testers aanleveren. Hierbij is het wel de bedoeling dat ze geen dagelijkse klanten zijn. Deze zijn namelijk ‘getraind’, wat ervoor kan zorgen dat we minder verbeterpunten kunnen vinden.
4. Eye tracking uitvoeren.
Het moment van actie. De tester wordt begeleid in ons UX lab, waarbij een van onze ux-specialisten de test zal begeleiden en de opdrachten zal voorlezen. Testmaterialen zoals de site, advertentie of campagne materiaal wordt klaargezet. Afhankelijk van het doel kan dit ook achterwege gelaten worden, zodat we een goed inzicht krijgen welke elementen de meeste aandacht krijgen van de tester. Zien ze jouw advertentie als ze in de zoekresultaten kijken van Google bijvoorbeeld?
5. Analyse, presentatie en vervolg.
Na afloop van de testen gaan we de video’s analyseren. Hierbij is het doel om obstakels te vinden. Keken ze bijvoorbeeld langs jouw advertentie heen of zagen ze belangrijke elementen niet? Het adviesrapport geeft gerichte oplossingen voor gevonden obstakels. Zo kan jouw site of campagne beter gaan renderen!