Samen met personen uit de doelgroep de optimale websitestructuur bepalen
Cardsorting.
Is je websitestructuur vervaagd of wil je meer logica aanbrengen in je sitemap? Zonder heldere indeling is het lastig om je aanbod goed en helder te communiceren naar je doelgroep. Cardsorting biedt de oplossing!
Wat is cardsorting?
Cardsorting is een soort spel waarbij de optimale structuur voor jouw website wordt bepaald. Samen met personen uit je doelgroep wordt de structuur opnieuw bepaald. Ieder persoon krijgt kaartjes met daarop namen van de verschillende webpagina's. De testpersonen mogen zelf de ideale indeling met hoofd-, en subgroepen bepalen. Ook mogen zij bestaande kaartjes schrappen. Uiteindelijk leidt dit tot de ideale sitemap.
Waarom is cardsorting een goede methode?
Door personen uit de doelgroep te betrekken krijg je veel nieuwe inzichten. Daarnaast geeft het draagvlak aan je interne organisatie en zorgt het kijken door de ogen van je doelgroep ervoor dat je bedrijfsblindheid in dit proces voorkomt.
Voordelen van cardsorting
Adwise heeft jarenlange ervaring met cardsorting. Er zijn vele bedrijven geholpen met de websitestructuur door een frisse kijk met behulp van cardsorting. Met een cardsorting-sessie bij Adwise ben je verzekerd van:
- Experts die ruime ervaring hebben in het leiden van een cardsort-sessie
- Vakkundig implementeren en realiseren van de resultaten in de sitemap
- Specialisten vanuit verschillende disciplines als: User eXperience, SEO, Development en Content die het proces kunnen versterken vanuit de eigen expertise.
Werkwijze
- Inventarisatiegesprek
- Voorbereiding
- Cardsort-sessie
- Verwerken van de inzichten in een (vernieuwde) sitemap
- Presenteren van de vernieuwde sitemap en overige interessante inzichten