In deze opleiding leer jij hoe je converterende teksten kunt schrijven. Je leert de basisprincipes van copywriting van trainers die dagelijks in de digital marketing werkzaam zijn. Deze opleiding bestaat uit drie dagdelen:
Dagdeel 1: Begin bij de basis
“Copy is not written. Copy is assembled”, zei de bekende Amerikaanse copywriter Eugene Schwartz. Daarom begin je in het eerste dagdeel bij de basis: je begint met dat wat je nodig hebt om tot converterende copy te komen.
- Je doelgroep leren kennen (pijnpunten, verlangens, bezwaren, vooroordelen)
- De juiste tone of voice bepalen
- Een schrijfplan maken
- Organiseren: informatie bundelen in een copywriting framework (verschillende frameworks en formats komen aan bod)
Naast de opdrachten die je tijdens de training maakt krijg je een huiswerkopdracht mee. Op die tekst pas je in het volgende dagdeel verschillende copywriting-technieken toe.
Dagdeel 2: Wervend schrijven
Je leert wervende, conversiegerichte schrijftechnieken, zoals:
- Schrijven voor je doelgroep/een ideale lezer (klanttaal gebruiken)
- Van holle vaten naar unieke en concrete copy
- What’s in it for me? (nou en-methode)
- Lezersgericht schrijven
- Positieve frames vs. negatieve frames
- De Vloek van Kennis opheffen
- Krachtige actiewoorden gebruiken
- To the point schrijven
- Tekstverstevigers gebruiken
- Hallo-hebben-we-nog-contact-zinnen inzetten
- Show don’t tell
Naast de opdrachten die je tijdens de training maakt krijg je ook nu weer een huiswerkopdracht mee. Die tekst gebruik je om in het volgende dagdeel de puntjes op de ‘i’ te zetten.
Dagdeel 3: De puntjes op de ‘i’
De kop, de staart en alles ertussenin: vandaag leer je welke klein(st)e details in jouw copy het verschil kunnen maken.
- Verleidelijke titels schrijven
- Sterke call-to-actions schrijven
- Tekstopmaak: tussenkoppen, witregels, (regels bij) opsommingen
- Tips voor het redigeren van je eigen teksten
- Tips voor als je een tegenlezer inschakelt