Social media zijn hot, maar zeker geen hype. Sterker nog: het is een ideale manier om je vacatures op een menselijke manier onder de aandacht te brengen bij verschillende doelgroepen. Maar hoe zet je Linkedin, Twitter, Youtube, Instagram en andere sociale netwerken effectief in om die ideale kandidaat te vinden?
Hoe je social media het meest effectief kunt inzetten voor jouw organisatie is helemaal afhankelijk van je doelgroep en je doelstellingen. Maar welk netwerk of methode je ook gebruikt, bij social media is het altijd de bedoeling dat je jouw sociale kant laat zien. Oftewel: zoek contact met je doelgroep door de conversatie aan te gaan. Dat kan via de bekende social media netwerken, maar bijvoorbeeld ook door het publiceren en verspreiden van blogs die je kunt plaatsen op je een eigen werken bij of recruitment website.
Social media inzetten voor recruitment gaat verder dan het aanmaken van een account en het verzamelen van zoveel mogelijk volgers. Het gaat om bereik en interactie. Dit kun je doen door zelf actief te zijn in je netwerken, maar bijvoorbeeld ook door:
Door de inzet van social media te combineren met social referral recruitment, vergoot je jouw bereik aanzienlijk en neemt vaak ook de kwaliteit van jouw sollicitanten toe. Want wie weet er nou beter hoe het is om voor jouw organisatie te werken dan de medewerkers die je al in dienst hebt? Als je weet waar jouw employer brand voor staat, kun je ambassadeurs maken van je medewerkers en 'let them do the talking'.
Om jullie recruitment een extra boos te geven, werken wij graag een wervende social media strategie uit die bij draagt aan het realiseren van jullie recruitment ambities en doelstellingen. Je hoeft niet bang te zijn dat je een dik, onleesbaar rapport ontvangt met gedetailleerde grafieken en tabellen. We houden het beknopt, praktisch en leesbaar, zodat het voor iedereen te begrijpen is.
Beste Fullservice Digital Agency '24