Een populaire werkgever heeft toegang tot het beste talent. Het is dus belangrijk om te investeren in je werkgeversmerk. Hiermee kun je jezelf onderscheiden ten opzichte van je concurrenten en wordt werven een stuk eenvoudiger.
Een aantrekkelijk werkgeversmerk zorgt er niet alleen voor dat je je vacatures makkelijker kunt invullen, het voorkomt ook dat zittende werknemers eerder weggaan. Employer Branding is daarom voor bijna elk bedrijf interessant om aandacht aan te besteden. Ook als je niet in een krappe sector zoekt. Want ook bij een ruim aanbod van kandidaten wil je uiteraard de beste sollicitanten. En die zijn per definitie schaars.
Met een goede employer branding strategie kun je bovendien op termijn veel geld besparen. Want als medewerkers graag bij jouw organisatie willen werken, bouw je met minimale inspanningen een actuele talentpool op en hoef je minder te adverteren.
Employer Branding heeft echter geen zin als het niet in alle lagen van de organisatie gedragen wordt. Het is prima om een medewerker, werkgroep of afdeling verantwoordelijk ervoor te maken, maar het werkt niet als de rest van het bedrijf er niets vanaf weet of het niet ondersteunt. Zorg in elk geval dat er draagvlak is bij de belangrijkste afdelingen (HR, Marketing/Communicatie en de Directie), want alleen dan kun je maximaal resultaat behalen.
Een sterk werkgeversmerk ontwikkelen begint vaak met een inventarisatie. ‘Waar staan wij voor, waar gaan wij voor en hoe sluiten wij aan op de drijfveren van huidig en toekomstig talent?’. Samen brengen wij jullie Employer brand volledig in kaart en gebruiken wij de verkregen informatie daarna ook graag bij de uitwerking van de middelen, zoals een onderscheidende werkenbij / recruitmentwebsite en/of wervende online recruitment campagnes.
Wil je meer weten over de mogelijkheden van digital recruitment marketing?
In onze gratis whitepaper: Word een onweerstaanbare werkgever in 5 stappen lees je hier alles over!
Beste Fullservice Digital Agency '24