Een online arbeidsmarktcommunicatieplan is (veelal) een afgeleide van het corporate communicatieplan en beschrijft de onderbouwing van de recruitment- en arbeidsmarktcommunicatie activiteiten. Een goed doordacht plan zorgt ervoor dat je gericht aan de slag kunt gaan, dat je uitingen aansluiten bij je huisstijl, je employer brand en je bedrijfscultuur en dat je meer grip houdt op de kosten.
Om een arbeidsmarktcommunicatieplan succesvol op te kunnen stellen én uit te kunnen voeren, is draagvlak van het management essentieel. Een arbeidsmarktcommunicatieplan staat namelijk niet op zichzelf. Er worden naast het management vaak meerdere medewerkers betrokken, zoals de medewerkers van de HR afdeling, maar ook die van de afdeling marketing- en communicatie. Overigens is het niet alleen belangrijk om je collega's te betrekken in het proces om draagvlak te creëren, maar ook om ervoor te zorgen dat er synergie is tussen je corporate communicatie en je arbeidsmarkt communicatie.
In het arbeidsmarktcommunicatieplan beschrijven wij aan de hand van 9 onderwerpen de activiteiten waarmee we de recruitment ambities en doelstellingen van de organisatie gaan realiseren. Je hoeft niet bang te zijn dat je een dik, onleesbaar rapport ontvangt met gedetailleerde grafieken en tabellen. We houden het beknopt, praktisch en leesbaar, zodat het voor iedereen te begrijpen is.
Beste Fullservice Digital Agency '24