Steeds meer websites hebben een laadsnelheid van minder dan 3 seconden. Vooral grote organisaties als KLM, Booking.com en Coolblue zijn voorzien van deze korte laadtijden. Ook kleinere organisaties zien het belang in om de laadsnelheid te verkorten. Toch blijkt dat de gemiddelde laadtijd van een website nog ver boven deze drie seconden ligt. Uit een onderzoek van Aberdeen Group blijkt ook nog eens dat lke seconde meer laadtijd, je conversiepercentage met 7% verlaagt. Reken maar uit in euros. Tijd om dit op te lossen!
Je website snelheid is om meerdere redenen van belang. Allereerst natuurlijk voor je bezoekers. Als een website niet snel genoeg laad, zijn je bezoekers binnen no-time verdwenen. 40% van de bezoekers verlaat namelijk een webpagina die langer dan 3 seconden nodig heeft om volledig te laden. Daarnaast heeft het consequenties voor je ranking in Google. Of te wel: de snelheid van je website is mede bepalend voor je positie in de zoekmachines.
Gebruikers bezoeken tegenwoordig meer websites via mobiel dan via desktop. Om die reden komt Google met de mobile first indexering. Daarmee gaat de snelheid van je website op mobiele apparaten primair bepalend worden voor je positie in de zoekresultaten op lle apparaten.
Benieuwd hoe je snel positieve resultaten in je laadsnelheid kan behalen? Wij nemen je graag mee in onze nieuwste en in-house gerealiseerde ontwikkeling.
Het doel van je website of webshop is om je bezoeker maximaal te laten converteren. En om dit te realiseren is de laadsnelheid, zoals je net hebt gelezen, extreem belangrijk. Een lange laadtijd is vaak het gevolg van een website die is opgebouwd uit veel verschillende content blokken. Je CMS wordt door al deze content blokken daarnaast ook nog eens erg ongestructureerd en hierdoor weet je door alle diversiteit aan blokken niet meer welke blokken je moet toepassen.
Om de laadsnelheid n het gebruikersgemak binnen het CMS aan te pakken hebben wij een nieuwe toepassing binnen (het door ons veel gebruikte platform) MODX ontwikkeld. Deze toepassing zorgt ervoor dat je als gebruiker zelf een responsive website kan opbouwen uit verschillende content blokken. Je kan er zelf voor kiezen om bepaalde content blokken op bijvoorbeeld mobiel uit te zetten. En dat heel simpel door een oogje aan-, of uit te vinken. Het komt namelijk vaak voor dat bepaalde informatie wel relevant is voor de desktop variant van je website, maar niet voor je mobiele website. Het niet tonen van overbodige informatie bespaart je namelijk laadtijd, wat weer ten goede komt aan je conversiepercentage.
Het mooie van deze toepassing is tegelijkertijd dat je als gebruiker van het CMS zelf de volledige controle over je website hebt. Als je bijvoorbeeld merkt dat het uitschakelen van een bepaald blok niet de gewenste resultaten geeft, kan je dit eenvoudig aanpassen en het blok weer inschakelen of vervangen. Bekijk hoe dit werkt in de onderstaande video:
Op dit moment wordt nog vaak de keuze gemaakt voor een adaptive f responsive website. Met de nieuwe toepassing is het mogelijk om deze twee technieken te combineren voor het optimale resultaat. Zo hoef je geen keuzes te maken en ben je dus ben je optimaal voorzien van een toekomstbestendige website.
Content is king! Het creren van waardevolle content voor je doelgroep is nog steeds een essentile eis voor je website. Mede door het gebruik van verschillende devices is het niet alleen belangrijk welke content, maar ook hoe je deze content oplevert. Bij de nieuwe toepassing is het eenvoudig om content blokken eenvoudig in-, en uit te schakelen binnen verschillende devices. Zo kan je er voor kiezen om bepaalde content blokken wel op je desktop, maar niet op de mobiele variant van je website te tonen. Zonder dat je hier je webbouwer voor nodig hebt. Hiermee ben je n relevanter voor je doelgroep n bespaar je laadtijd doordat bepaalde inhoud niet ingeladen hoeft te worden.
Wij pasten deze nieuwe ontwikkeling toe voor Boretti. Het resultaat?*
*de resultaten kunnen fluctueren
Hiermee is deze website n van de snelste websites. Ook voor andere opdrachtgevers pasten wij deze ontwikkeling toe en naast de laadsnelheid levert het voor de marketeers ook bewezen gemak op.
Heeft je website een langzame laadtijd? En verlies je daarmee dus veel potentiele klanten? Onze eigen ontwikkelde toepassing zorgt ervoor dat iedere seconde die je wint in laadsnelheid zich elke dag vertaalt in traffic, conversies of directe omzet. Het migreren naar deze websitevariant hoeft niet moeilijk te zijn, het kan zelfs binnen je bestaande MODX site ingebouwd worden. Wanneer je met een ander CMS werkt helpen wij je natuurlijk ook graag!
Wil je meer informatie ontvangen over onze nieuwe toepassing? Neem in dat geval gerust contact met ons op!
MODX CMS is een open source waarmee je op een eenvoudige manier zelf de content van een website kan beheren. Veiligheid staat voorop in dit systeem en daarmee is het gebaseerd op de veiligheid van de data. De website zal dus niet zomaar beschikbaar worden voor ongewenste indringers. Het systeem zorgt voor totale creatieve vrijheid. Ook wanneer een website meertalig opgesteld is, kun je heel eenvoudig de grote lijnen overal hetzelfde houden. Maar daarnaast kun je wel gemakkelijk kleine verschillen op lokaal niveau aanpassen. Maar wat zijn nou precies de voordelen van MODX tegenover andere content management systemen? De meesten CMSen hebben een traditionelere opbouw. De templates zijn vaak erg gestructureerd: links moeten de plaatjes, rechts moeten de teksten. In MODX kun je veel flexibeler zijn en kun je plaatsingen doen waar je ook maar wilt. Ook is het veel makkelijker om je data te structureren. Veel mensen hebben tegenwoordig namelijk zelf al content en kennis, en willen alleen gestuurd worden in het proces. Daarvoor is MODX het perfecte systeem. Bij Adwise zijn diverse klanten met een MODX website, zoals: Villapark Eureka, Het Effectieve Werken en Twentepoort Logistiek.
Bij een aantal klanten van ons maken wij gebruik van een pakket binnen MODX: MIGX. MIGX is een fantastische MODX extra en helpt u met het creren van een brede range van objecten. MIGX is een custom template variable om meerdere template variables in n template variable te plaatsen. Dit zorgt ervoor dat het makkelijker wordt voor gebruikers van de manager om complexe data in de manager te plaatsten. Zulke data kan bestaan uit meerdere template variabelen, inclusief tekst, afbeeldingen, bestanden, check boxen, etc. Bij MIGX haal je maar n tekstveld op, waardoor de laadtijd veel sneller zal zijn. En het hoge percentage afhakende bezoekers bij een langzame laadtijd, laat wel zien hoe belangrijk die laadtijd is! Want niemand wil (potentiele) bezoekers verliezen.
Beste Fullservice Digital Agency '24