Challenge us
menu

Wat kosten topposities in Google AdWords?

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Google heeft een nieuwe AdWords-statistiek voor geschatte biedingen voor topadvertenties, bovenaan de pagina, aangekondigd. Deze kan worden gebruikt ter ondersteuning bij het optimaliseren van een campagne, om ze boven de zoekresultaten weer te laten geven.

Wat doet deze statistiek?

Deze statistiek is een aanvulling op het rapportsegment 'bovenaan versus zijkant'. Met dit rapportsegment kan worden achterhaald hoe advertenties presteren aan de zijkant en boven de zoekresultaten van Google. Gemiddeld gezien wordt er vaker geklikt boven de zoekresultaten van Google. Hierdoor kan het zo zijn dat er ook meer conversies plaatsvinden bij advertenties die boven de zoekresultaten worden weergegeven. De nieuwe biedingsschatting statistiek van AdWords laat zien wat het geschatte bod moet zijn om bovenaan de pagina te kunnen komen. Garantie dat uw advertentie met behulp van deze statistiek op een van de topposities weergegeven wordt is er niet, een goed hulpmiddel echter wel. De advertentie is en blijft nog altijd afhankelijk van uw budget, uw CPC-bod, de kwaliteitsscore en accountinstellingen.

Voorbeeld

Heeft u vragen hierover? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Onze gekwalificeerde Google AdWords specialisten staan u graag te woord!

Auteur: Renee Nijhuis

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24