Als e-commerce partij voorkom je niet dat een deel van je klanten niet meer terugkomt voor een herhaalorder. Met de slimme inzet van e-mailmarketing zijn deze klanten terug te winnen. Op Marketingfacts legt Jasmijn je precies uit hoe je dit doet. Hieronder lees je alvast een preview.
Test welke uiting het beste heractiveert
Nadat je hebt bepaald wanneer je een klant als inactief markeert en hebt achterhaalt wat de meest voorkomende reden is dat iemand niet meer bij je koopt, test je met welke uiting je het beste je klanten kunt heractiveren. Hiervoor maak je een testgroep die aan de voorwaarden van een inactieve klant voldoet en groot genoeg is om een goede test op te kunnen draaien.
Deel deze testgroep op in verschillende subgroepen. Maak een aantal varianten van de e-mail met verschillende uitingen. Bijvoorbeeld een leuke mail met We missen je, een mail met een lage korting en n met een hoge korting.
In dit voorbeeld (zie afbeelding) splitsen de testgroep op in vier gelijke groepen, waarvan n testgroep en drie groepen die een van de mailvariaties krijgen. Bekijk na x weken welke variant de meeste klanten heeft geheractiveert en bepaal de winnaar op basis van significante verschillen ten opzichte van de controlegroep.
Benieuwd naar de rest van de stappen? Lees het complete blog over hoe je klanten terugwint met e-mailmarketing op Marketingfacts.
Wil jij ook succesvol herhaalaankopen stimuleren via e-mail? Kom eens vrijblijvend sparren met onze e-mailmarketing specialist!
Beste Fullservice Digital Agency '24