Challenge us
menu

Via Facebook aanbiedingen en kortingscodes adverteren

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Met Facebook aanbiedingen kun je een aanbieding of korting promoten. Je kunt bijvoorbeeld een kortingsbedrag of percentage promoten, een buy one, get one aanbieding of een gratis sample. Deze vorm van adverteren trekt de aandacht van mensen en is bedoeld om ze aan te moedigen actie te ondernemen. De advertentie kan helpen om verkeer naar je website te stimuleren, of zorgen voor meer conversies. Dit is afhankelijk van de insteek van je campagne.

De advertenties zijn ook geschikt voor mobiel verkeer waardoor je klanten on the go goed kunt bereiken.

Hoe werkt een Facebook aanbieding?

Klanten die de aanbieding online inwisselen ontvangen een kortingscode en worden doorgestuurd naar de website om hun aankoop te voltooien. Klanten die de aanbieding in de winkel gebruiken ontvangen een streepjes- of QR-code die ze bij de kassa kunnen laten zien.

Mensen die hebben geklikt op aanbieding claimen (opgeslagen hebben) ontvangen via Facebook een melding wanneer de aanbieding bijna verloopt. Zo worden ze aan je herinnerd!

Wat kan ik, en wat moet ik, specificeren bij het aanmaken?

Bij het aanmaken van een aanbieding verplicht Facebook je om een beschrijving, visual en een einddatum in te vullen en aan te geven of de aanbieding online, in de winkel of via beide geldig is. Wanneer de aanbieding online geldig is ben je ook verplicht een URL op te geven zodat klanten gemakkelijk kunnen doorklikken.

Je kunt daarnaast ook aangeven voor hoeveel mensen de aanbieding geldt wanneer de aanbieding voor een beperkt aantal klanten beschikbaar is. En je kunt eventuele voorwaarden en bepalingen aangeven om verwarring bij de klant te voorkomen, zoals bijvoorbeeld dat iedere klant de aanbieding eenmalig mag gebruiken.

Let op: nadat je de aanbieding gecreerd hebt kun je deze niet meer bewerken of verwijderen!

Waar kan ik zon advertentie aanmaken?

Wanneer je de aanbieding slechts met de mensen wil delen die je pagina al leuk vinden maak je de aanbieding rechtstreeks vanaf je pagina aan. Dit doe je bij aanbieding maken waar je normaliter ook je foto of video kunt delen of bijvoorbeeld een evenement kunt aanmaken. Vul simpelweg alle (verplichte) velden in en promoot de aanbieding direct of plan m in op je pagina. Maar, op deze manier bereik je dus alleen je huidige klanten (paginavolgers).

Facebook Aanbieding Organisch

Afbeelding 1 - Organische Aanbieding

Wanneer je eventuele nieuwe klanten wilt bereiken en dus een andere doelgroep of een lookalike audience wil targeten, kun je de aanbieding (betaald!) promoten vanaf je pagina of de aanbieding aanmaken via de Power Editor of in het Advertentiebeheer. Dit doe je door voor Verkeer of Conversies te kiezen als campagne doelstelling. Vervolgens kun je op de targeting pagina de Aanbieding inschakelen met de switch op de volgende pagina. Hier maak je direct je aanbieding door op de knop aanbieding maken te klikken en de velden in te vullen. De foto voeg je toe op de derde, en laatste, pagina in de editor. Dit is gesplitst omdat je na het maken van je aanbieding deze niet meer aan mag passen, de afbeelding zelf kun je nog wel aanpassen.

Kom je er niet uit of wil je ondersteuning? Adwise kan je helpen!

Betaalde Facebook aanbieding

Afbeelding 2 - Betaalde Aanbieding
Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24