Vorig jaar werd de limiet van 140 tekens in Direct Messages in Twitter al aan de kant geschoven, maar nu lijkt het ook tijd om de limiet af te schaffen in tweets. Eind maart moet het zover zijn.
De reden waarom Twitter overweegt de limiet af te schaffen is om persoonlijke communicatie te vergemakkelijken en een andere dimensie te geven aan hun Unique Selling Point: het nieuws. Doordat nieuws straks in zijn geheel geplaatst kan worden in een tweet, hoeven lezers het platform niet meer te verlaten om op de hoogte te zijn van actuele gebeurtenissen en nieuws. Dit draagt bij aan het gebruiksgemak. Twitter wil hiermee nieuwe gebruikers aantrekken en vasthouden. Er is voor deze verandering zelfs een hashtag in het leven geroepen: #140beyond.
When it happens, it happens on Twitter aldus het platform. De korte updates in je tijdlijn zorgen ervoor dat je gemakkelijk en snel op de hoogte bent van al het nieuws en trends. Op het eerste gezicht zullen de tweets kort blijven, namelijk 140 tekens, maar er wordt een lees meer knop gentegreerd waarachter het hele verhaal schuilt. Met de eerste 140 tekens moet je mensen dus overtuigen om op lees meer te klikken. Op deze manier blijft de tijdlijn kort en simpel.
Onze Social media specialist Alice plaatste onlangs een blog op het marketingplatform Marketingfacts over de afschaffing van de 140 tekenlimiet. Hierin vertelt zij onder andere wat deze verandering betekent voor bedrijven en bloggers en hun social media strategie.
Beste Fullservice Digital Agency '24