Als visueel ingestelde wezens onthouden we informatie beter op basis van wat we zien encijfersondersteunen dit. Wist je dat dit onder andere invloed heeft op het conversiepercentage? Deze ligt 7 keer hoger als je visuele content gebruikt. Nieuwe ontwikkelingen op het gebied van social media spelen hier goed op in.
Recent aangekondigde updates van Facebook en Pinterest laten zien dat de toekomst ligt bij visual search. Met Facebook Lumos, Pinterest Lens en Shop the Look wordt gebruik gemaakt van een systeem dat het mogelijk maakt om op basis van beeld te zoeken. Heb je bijvoorbeeld op Pinterest een leuk shirtje gezien? Dan kun je gelijk vanuit het item op de foto zoeken naar vergelijkbare producten. Product hunten is nog nooit zo gemakkelijk geweest!
Vooral op socialmedia-platforms zijn visuals onmisbaar geworden. Keer op keer bewijzen diverse onderzoeken dat het gebruik van afbeeldingen een grote invloed heeft op je resultaten. Het is daarom onvermijdelijk dat we ook langzaam overgaan van tekstueel zoeken naar visueel zoeken.Een potentile klant krijgt met Pinterest Lens straks misschien wel jouw product als alternatief aangeboden. Een kans die je niet moet laten liggen!
Onze Content & Social Marketeer Milou schreef voor Frankwatching een blog over de nieuwe visual search trends. Lees het hele artikel en ontdek wat jij als bedrijf kunt met visual search!
Beste Fullservice Digital Agency '24