Google heeft onlangs aangekondigd dat het maken van Google AdWords Remarketing lijsten straks via Google Analytics zal verlopen.Hierdoor wordt hetmakkelijker om gebruikers te segmenteren en is het niet meer noodzakelijk om verschillende codes op de website te plaatsen.
Op dit moment moet je remarketing lijsten maken in de Google Adwords interface onder het tabje doelgroepen. Hierbij moet je per gemaakte lijst een nieuw stukje html code aan de website toevoegen. Via de nieuwe methode is het uitbreiden van de Google Analytics tracking code met n regel voldoende. Deze extra regel zorgt ervoor dat je direct in Google Analytics doelgroepen kunt maken voor Remarketing.
De remarketing mogelijkheden zijn te vinden bij het beheerderspaneel in Google Analytics onder het tabje remarketing lijsten. Zie onderstaande screenshot:
Via deze omgeving geeft Google je 4 mogelijkheden om bezoekers in remarketing lijsten in te delen:
Vooral met de laatste optie zijn er veel mogelijkheden bijgekomen. Omdat je in feite met bijna alle variabelen van Analytics een bezoekers segment kan indelen.Zoals: gem. tijd op site, behaalde doelen, bouncepercentage, aantal paginas bezocht, locatie en browser.
Hieronder volgen een aantal voorbeelden om remarketing effectief in zetten met deze nieuwe methode:
Wij zijn erg benieuwd naar jullie mening over deze verandering. Heb je zelf ook suggesties om effectieve remarketing lijsten op te bouwen, laat dan hieronder je reactie achter!
Wil je meer weten over deze wijziging of ben je benieuwd hoe Remarketing voor jouw website efficint kan worden ingezet? Neem dan vrijblijvend contact op met n van onze Google AdWords specialisten.
Beste Fullservice Digital Agency '24