Je artikelen, acties en evenementen extra onder de aandacht brengen via de zoekresultaten in Google? Dat is mogelijk voor iedereen met een Google Mijn Bedrijfaccount. Google heeft een nieuwe functie onder de noemer: Google Posts uitgerold. Hiermee is het mogelijk om je eigen content aan de rechterkant van de zoekmachine in het zogenoemde 'Knowledge Panel' te publiceren. Benieuwd hoe je deze functie eenvoudig voor jouw organisatie inzet? Onze SEO specialist Marijn laat het stapsgewijs zien op Marketingfacts!
De functie Google Posts was tot voor kort alleen beschikbaar voor een klein aantal celebrities, sport(teams), filmstudio's en musea. Met deze functie konden deze personen of organisaties hun recente activiteiten of updates delen via de Google zoekresultaten. Vanaf afgelopen week is deze feature beschikbaar voor alle organisaties (tenminste, als je in het bezit bent van een Google Mijn Bedrijf account).
Wij hebben deze nieuwe optie natuurlijk direct getest. Wanneer je via Google zoekt op (in dit geval) onze bedrijfsnaam, dan zie je de Google Posts aan de rechterkant onder de overige bedrijfsgegevens, in het 'Knowledge Panel' verschijnen.
Lees het hele verhaal inclusief een stappenplan voor de inzet van deze nieuwe functie op Marketingfacts!
Edit op 6-7-2017: Let op, Google Posts komen te vervallen na ongeveer zeven dagen. Het is dus van belang dat je in de gaten houdt of je Google posts nog actief zijn en, zo niet, nieuwe posts toe te voegen. Voor meer informatie over wanneer deze posts komen te vervallen kun je hier terecht.
Beste Fullservice Digital Agency '24