Google heeft gisteren aangekondigd dat prijsextensies nu beschikbaar zijn op alle devices. Prijsextensies vergroten de zichtbaarheid van je advertentie en hebben weer een positieve invloed op de click-through-rate (CTR) van je advertentie. In dit blogbericht vertellen we meer over deze extensie en laten we enkele resultaten uit de praktijk zien.
Sinds enkele weken zagen we prijsextensies al vaker in Nederland terug op desktop en gisteren kondigde Google ook officieel aan dat deze extensie nu op alle apparaten wordt weergegeven.
Prijsextensies geven adverteerders de mogelijkheid om aanvullende prijsinformatie toe te voegen aan advertenties in het zoeknetwerk. Deze kunnen direct gekoppeld worden aan producten en services van de adverteerder. Er kunnen maximaal 8 verschillende producten/services worden toegevoegd. Via de prijsextensie ga je als bezoeker rechtstreeks naar de betreffende pagina.
Met prijsextensies toon je een lijst met producten of diensten onder de tekstadvertenties in het zoeknetwerk met de betreffende prijs van het product. Deze extensie biedt adverteerders de mogelijkheid om prijzen van producten direct te communiceren naar de klant. Denk bij het toevoegen van deze extensie wel na over hoe specifiek je deze wilt inzetten. Bijvoorbeeld: wanneer je laminaat verkoopt moet je geen tegels of pvc vloeren gaan promoten via deze extensie, maar promoot dan soorten of kleuren laminaat.
Prijsextensies worden alleen vertoond bij advertentiepositie 1 en vergroten aanzienlijk het advertentieformaat. Hierdoor ben je prominenter in beeld dan je concurrent.
Op desktop worden drie van de acht productkaarten getoond, zoals in onderstaand voorbeeld te zien is:
Bij prijsextensies dien je de volgende velden in te vullen:
De voordelen van prijsextensies zijn o.a.:
Daarnaast creer je met deze extensie een sneller conversiepad voor de potentile klant.
We hebben de nieuwe prijsextensie inmiddels getest bij een aantal van onze klanten en zien een uplift van gemiddeld 16% in CTR op campagneniveau, wat het verschil is tussen voor en na de toevoeging van de prijsextensies.
Wanneer we kijken naar verschillen tussen advertenties zonder prijsextensies en advertenties met prijsextensies, zien we een uplift van 227% in CTR. Overigens is de klant in onderstaand voorbeeld sterk prijs-georinteerd.
De eerste resultaten zijn dus positief zoals je ziet in bovenstaande voorbeelden; deze zijn ruim 100% significant. Er hebben natuurlijk meerdere factoren invloed op je resultaat, waaronder het verkochte product of de service, je concurrentie en je advertentiepositie. Zorg er dus voor dat je de prijsextensie toevoegt aan campagnes of specifieke advertentiegroepen die een goede advertentiepositie innemen. Biedingen en kwaliteitsscores zijn dan ook extra belangrijk om goede posities te behalen.
Wil je samen met ons sparren over de mogelijkheden van prijsextensies voor jouw website of webshop? Neem dan contact met ons op!
Beste Fullservice Digital Agency '24