Adverteren via traditionele media kan niet op tegen de Facebook, Google en Bing van deze wereld. De toename van deze online advertising vindt plaats in de hele breedte van markt. Het is zelfs op weg om groter te worden dan lle offline media bij elkaar. Een sterk opkomende trend is adverteren via audio kanalen, denk hierbij aan: digital radio en music streamingsdiensten als Spotify en Deezer.
Steeds meer mensen luisteren via de digitale weg naar hun favoriete muziek. Het luisteren naar een radiozender via FM maakt ruimte voor de digitale media. Diensten als Spotify, SoundCloud, Podcasts en Digital Radio zorgen voor een nieuwe manier van muziek luisteren. Het digitale muziek bereik is globaal gezien te verdelen in de volgende categorien:
1. Digital Radio (via DAB+)
2. Online themazenders (via DAB+)
3. Music streaming diensten
4. Podcasting
Naast het feit dat steeds meer mensen via de digitale snelweg naar hun favoriete muziek luisteren, wordt muziek digitaal ook intensiever beluisterd. Dit biedt enorme kansen voor adverteerders. De awareness is hierdoor een stuk hoger. Darnaast zijn de reclameblokken een stuk korter, wat het aandachtsniveau van de luisteraar ten goede komt.
De voordelen van online adverteren als: gerichte targeting, minder waste in media uitgaven, real-time inzicht in je bereik en de mogelijkheid om retgargeting in te zetten, geldt ook voor adverteren via digital radio en/of music streamingsdiensten.
Afbeelding: proces retargeting digital radio
Lees op Frankwatching de complete blogpost over adverteren via digital radio & music streamingsdiensten!
Beste Fullservice Digital Agency '24