Na een geslaagde beta test in Verenigd Koninkrijk en Canada heeft Google de brede zoekwoorden modifier wereldwijd beschikbaar gesteld.
Met de brede zoekwoorden modifier krijgen adverteerders meer controle over breed ingestelde zoekwoorden. Door gebruik de te maken van een + voor een deel van een zoekterm kan een gedeelte van de zoekterm exact ingesteld worden. Zo is het met een kleine aanpassing mogelijk het bereik van de juiste doelgroep te verbeteren.
Voorbeeld, we adverteren breed op de zoekterm goedkope schoenen. Met deze instelling is het mogelijk dat onze advertentie wordt weergegeven op de zoekterm voordelige slippers. Omdat we geen slippers verkopen willen we niet op deze zoekterm vindbaar zijn. Door een + voor schoenen te plaatsen kunnen we dit gedeelte van de zoekterm exact maken.
Wanneer we de zoekterm wijzigen in goedkope +schoenen blijven onze advertenties vertoond worden op goedkope schoenen en voordelige schoenen, maar niet op de zoekterm goedkope slippers. Zo kunnen we het percentage niet relevante bezoekers verlagen en dit kom ten goede van de kwaliteit van de campagne.
Hieronder vind u een grafische weergave van de werking van de verschillende zoekwoord typen voor Google Ads (voorheen Google Adwords):
Beste Fullservice Digital Agency '24