Facebook heeft een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan de Facebook Power Editor waarmee het mogelijk is om advertenties erg gericht in te plannen. Zo is het mogelijk om de advertenties in te plannen op specifieke dagen en tijdstippen. De advertenties worden dan alleen op die dagen en tijdstippen getoond aan de geselecteerde doelgroep. Adverteerders kunnen vanaf nu dus zelf bepalen op welke tijden en dagen Facebook de advertenties wel of niet toont.
Deze nieuwe functionaliteit is ideaal omdat je op deze manier de advertenties alleen op de meest effectieve tijden aan je doelgroep toont. Met de komst van deze functionaliteit kan je er namelijk voor kiezen om advertenties niet te tonen op momenten waarvan gebleken is dat de conversie relatief gezien laag is. Bovendien kan je verschillende advertentieteksten nu nog relevanter maken door in te spelen op het moment van de dag. Zo zou je als restaurant in de ochtend advertenties kunnen tonen over een lekker kopje koffie met een broodje, in de late ochtend en de middag over de lunch en later op de dag over een heerlijk diner.
Heb je vragen over dit onderwerp of wil je graag meer informatie over deze nieuwe ontwikkeling? Neem dan geheel vrijblijvendcontactmet ons op. Onze specialisten staan je graag te woord!
Beste Fullservice Digital Agency '24