Sinds de oprichting van de zoekmachine Bing van Microsoft in 2009, groeit het gebruik van deze zoekmachine gestaag. Microsoft zit natuurlijk niet stil en lanceert regelmatig nieuwe features en verbeteringen, wat het adverteren via Bing steeds aantrekkelijker maakt. Bing introduceert nu dan ook Product Ads en meer mogelijkheden voor mobiel adverteren.
Google heeft natuurlijk nog steeds het grootste mondiale marktaandeel. Toch maken steeds meer mensen gebruik van de zoekmachine Bing. In Nederland zijn er inmiddels maandelijks 4,5 miljoen unieke gebruikers actief op het Bing/Yahoo!-netwerk. In een eerder blogbericht (Bing en Yahoo! Adverteren voor meer bereik en hoger rendement) hebben wij uitgelegd welke voordelen het adverteren via dit netwerk heeft. Met de komst van nieuwe mogelijkheden wordt het steeds interessanter om te adverteren via dit netwerk.
Bing heeft Product Ads gentroduceerd. Hierdoor is het mogelijk voor adverteerders om via productweergaves te adverteren. De productadvertenties bestaan uit een afbeelding, een prijs en een beschrijving.Deze informatie wordt uit een productfeed opgehaald. Deze campagne is te vergelijken met de Product Listing Ads van Google. De resultaten worden weergegeven in het zoeknetwerk, waarbij deze resultaten zowel op desktop als tablet en mobiel worden weergegeven. Op dit moment is het alleen in de Verenigde Staten mogelijk om op deze manier te adverteren. Naar verwachting is deze functionaliteit binnenkort ook beschikbaar in Nederland.
Naast de introductie van Product Ads komt Bing ook met meer mogelijkheden om te adverteren op mobiele apparaten. Het is mogelijk om in de lokale resultaten te verschijnen met de locatie van een bedrijf, telefoonnummer en sitelinks. Deze toevoeging kan leiden tot 30% hogere CTR. Op deze manier kan er meer rendement worden behaald uit mobiele gebruikers.
De zoekmachine Bing biedt steeds meer mogelijkheden op het gebied van adverteren. Heb je vragen over dit onderwerp? Neem dan geheel vrijblijvendcontactmet ons op. Onze specialisten staan je graag te woord!
Beste Fullservice Digital Agency '24