Benut jij al alle kansen en mogelijkheden die Facebook biedt? Veel bedrijven zijn niet op de hoogte van alle extra opties en mogelijkheden van Facebook voor bedrijf paginas. Door middel van Facebook tabs kan je jouw Facebook pagina een flinke impuls geven. Naast je andere social media kanalen kun je hier allerlei leuke en interessante tabs inladen. Denk bijvoorbeeld aan gave winacties of zelfs een webshop.
Op het moment dat je een Facebookpagina aanmaakt krijg je direct al een aantal tabs zoals de fotos tab en de vind-ik-leuks tab. Dit zijn standaard tabs en zijn direct gentegreerd op iedere pagina. Een tab is eigenlijk een soort pagina binnen jouw Facebookpagina en het is mogelijk om een aangepaste tab met eigen inhoud te plaatsen op Facebook. Zo kan je bijvoorbeeld (zoals in onderstaande afbeelding te zien is) een blog inladen. Maar er zijn nog veel meer opties voor Facebook tabs en in dit bericht laten we enkele leuke en interessante mogelijkheden zien.
Tabs zijn niet alleen erg leuk, maar ook erg effectief. Zo kan je hiermee de loyaliteit van je huidige fans (en klanten) vergroten, maar ook de naamsbekendheid een flinke boost geven. Met de juiste inzet van de Facebook tabs kan je veel engagement met je fans en meer verkeer naar je Facebookpagina krijgen. Ook kan je in een korte periode het aantal fans van je pagina flink laten stijgen, zeker wanneer je gebruik gaat maken van een fangate.
De meeste tabs hebben de mogelijkheid om een fangate in te stellen. Met een fangate zorg je ervoor dat de inhoud van de tab alleen toegankelijk is voor fans. Alleen mensen die de pagina hebben geliked krijgen de content dus te zien en kunnen bijvoorbeeld meedoen aan allerlei acties. Zo kan een niet-fan overgehaald worden om op de like button te klikken. Ze kunnen namelijk pas meedoen aan de actie of de interessante content lezen nadat ze de Facebookpagina hebben geliked.
Er zijn veel verschillende mogelijkheden voor Facebook tabs. We hebben een aantal mogelijkheden op een rij gezet:
We kennen het vast allemaal, de share & win acties op Facebook. Maar wat veel mensen waarschijnlijk niet weten is dat niet alle winacties zomaar mogen worden ingezet. Het is zelfs zo dat de pagina offline kan worden gehaald wanneer je, je niet houdt aan de richtlijnen van Facebook. Voor een winactie mag jegeengebruik maken van de functionaliteiten van Facebook. Dit houdt in dat je geen gebruik mag maken van like of deel dit bericht en maak kans op, reageer op dit bericht en maak kans op en tag of post deze foto. Kortom, het is niet toegestaan om zomaar een winactie op de tijdlijn te plaatsen waarbij je aan de fans vraagt om de pagina te liken en het bericht bijvoorbeeld te delen. Maar wat mag je dan wel? De Facebook winacties mogenwelworden gehouden wanneer je gebruikmaakt van tabs. Dit zijn externe applicaties welke worden ingeladen binnen Facebook waardoor je niet direct gebruik maakt van de functies binnen Facebook.
Hieronder behandelen we enkele leuke winacties welke in Facebook tabs kunnen worden ingeladen.
Er zijn nog veel meer mogelijkheden en acties te bedenken waarbij de Facebook tabs optimaal kunnen worden ingezet. Ben je benieuwd wat Facebook tabs voor jou en jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem dan contact op met n van onze specialisten.
Hieronder worden enkele voorbeelden gegeven van de besproken Facebook tabs.
Het is mogelijk om binnen een Facebook tab een webshop in te laden. Met deze tab kan je van fans klanten maken. Mensen die de tab bezoeken kunnen direct het assortiment bekijken, bestellen en afrekenen in de Facebook tab.
Zie hieronder een voorbeeld van een inschrijfformulier welke is ingeladen in een Facebook tab:
Het is mogelijk om een enqute in te laden in een Facebook tab.Met deze tab kan je op een leuke wijze meerweten komen over de fans. Zie hieronder een voorbeeld:
Zie hieronder een voorbeeld van een kortingscoupon tab in Facebook:
Zie hieronder een voorbeeld van een loterij tab in Facebook:
Je kan ervoor kiezen om zelf enkele fotos te plaatsen waarna mensen kunnen stemmen op hun favoriete product (zie de eerste onderstaande foto) en je kan ervoor kiezen om mensen hun eigen video, foto of stuk tekst te laten uploaden (zie de tweede onderstaande foto).
Zie hieronder een voorbeeld van de kras en winactie in een Facebook tab:
Beste Fullservice Digital Agency '24