Sinds het begin van deze maand is het mogelijk om meerdere AdWords accounts te koppelen aan een Google Analytics account.
Eerder was het zo dat wanneer er meerdere AdWords accounts aanwezig waren, die naar dezelfde website verwezen, het niet mogelijk was om daarin alle kostengegevens in Google Analytics te verzamelen. Hierdoor moest je vaak switchen tussen Google AdWords accounts en Google Analytics om zo een overzicht te kunnen krijgen van de kosten.
Nu de nieuwe versie van Google Analytics in werking is, is het mogelijk om meerdere AdWords accounts aan Google Analytics te koppelen. Zo kan je uit meerdere AdWords accounts de resultaten op n plaats verzamelen.
Doordat je niet meer hoeft te switchen tussen Google AdWords accounts en Google Analytics om een overzicht te kunnen krijgen van de kosten en opbrengsten, bespaar je tijd. Maar niet alleen tijdbesparing is een voordeel. Doordat je de prestaties van meerdere Google AdWords accounts kunt koppelen aan gedrag op je website krijg je een duidelijk overzicht van alle data per advertentiegroep, campagne en zoekwoorden. Met deze kennis kan je onder andere budgetten beter inzetten.
1. Log in op Google Analytics, hier moet je namelijk de nieuwe versie van Analytics instellen als standaardversie. Let op: om meerdere accounts te kunnen koppelen, heb je toegang tot Google Analytics nodig als accountbeheerder.
Nadat je dit hebt gedaan, meld je je aan bij het Adwords account dat je wilt koppelen.
2. Klik op het tabblad Rapportage en hulpprogrammas en ga naar Google Analytics.
3. Klik op het tandwielpictogram rechts boven in een Analytics pagina. Welke pagina maakt hierbij niet uit.
4. Klik vervolgens op het tabblad alle accounts in de linkerbovenhoek van de pagina.
5. Klik op het account waaraan u het AdWords-account wilt koppelen.
6. Klik op het tabblad Gegevensbronnen.
7. Tot slot klik je op het tabblad AdWords en hierna op Accounts koppelen.
De nieuwe versie van Google Analytics zorgt voor een duidelijk overzicht. Alle resultaten van de AdWords campagnes, die bij een website horen, staan nu op n plaats; zo kan je beter beoordelen wat het rendement op deze campagnes zijn. Budgetten kunnen hierop worden aangepast, maar ook kan je zo gericht verbeteringen doorvoeren.
Heeft u vragen hierover? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Onze gekwalificeerde Google AdWords specialisten staan u graag te woord!
Auteur: Renee Nijhuis
Beste Fullservice Digital Agency '24