Steeds vaker worden zoekmachines buiten de traditionele zoekmachines, Google, Bing en Yahoo gebruikt. Facebook, YouTube, Pinterest en Yelp zijn zomaar wat apps die steeds meer gebruikt worden om te zoeken naar content. Het toenemende gebruik van mobiel draagt daar alleen maar aan bij. Ter vergelijking: inmiddels behandelt Facebook 1,5 miljard zoekopdrachten per jaar, tegenover 3,5 miljard zoekopdrachten in Google. En dat terwijl Google alom gezien wordt als d zoekmachine. Deze toenemende diversiteit in het gebruik van zoekmachines kan er wel eens voor zorgen dat SEO er anders uit gaat zien in de toekomst.
Een app als Yelp biedt tientallen, zo niet honderden resultaten wanneer gezocht wordt oppizzeria'sin een bepaalde plaats.Deze resultaten worden momenteel voornamelijk gerangschikt op basis van waardering: hoe meer en hoe hoger je beoordeling, hoe hoger je positie in de zoekresultaten.Lang niet altijd levert dat je als gebruiker de meest relevante resultaten op. Bedrijven zoals Yelp zijn daarom zoekende naar een manier om de meest relevante resultaten te tonen aan hun gebruikers. En juist daarom zou er wel eens nieuw SEO tijdperk aan kunnen breken, en wel het tijdperk van in-app SEO.
Benieuwd naar het volledige artikel? Lees dan verder over in-app search op Frankwatching.com.
Beste Fullservice Digital Agency '24