Social media monitoring wordt ook wel social listening of social media monitoring genoemd. Deze termen komen eigenlijk allemaal op hetzelfde neer: het structureel in kaart brengen en analyseren van de online berichtgeving over een specifiek onderwerp of merk. Denk bijvoorbeeld aan berichten van je consumenten of concurrenten die afkomstig zijn uit social media, fora, nieuwssites of blogs. Het doel van social media monitoring is dat je proactief in de gaten houdt en luistert naar wat er speelt rondom jouw merk of organisatie. Hoe wordt er online over je bedrijf gepraat? Welke problemen spelen er die mogelijk grote invloed kunnen hebben op je reputatie? Hoe wordt er gereageerd op een post op social media? In onze whitepaper over social media monitoring laten we je zien wat allemaal mogelijk is.
De tijd van online berichten plaatsen en afwachten tot er iets gebeurt hebben we allang achter ons gelaten. Tegenwoordig ontkom je niet aan luisteren naar je doelgroep. En dat doe je al voordat je social media in je online middelenmix opneemt, maar zeker ook erna. Op welke social-mediakanalen bevindt de doelgroep zich? Waar houdt zij zich mee bezig? Naast je doelgroep beter leren kennen wil je ook je reputatie beschermen en versterken. De concurrentie in de gaten houden. En dat is precies waar monitoring allemaal voor bedoeld is.
Wil je alles weten over social media monitoring? Lees dan ons whitepaper over social media monitoring.
Beste Fullservice Digital Agency '24