We zijn gewend dat Google tot 5 resultaten weergeeft in de Google Shopping-resultaten zoals onderstaand voorbeeld weergeeft.
Google is op dit moment aan het testen met een uitbreidbaar overzicht voor de Google Shopping-resultaten. Het overzicht van 5 producten kan dan worden uitgeklapt tot 16 producten.
In het screenshot hieronder zie je een voorbeeld van de button die wordt weergegeven om de Google Shopping-resultaten uit te breiden. De advertenties aan de rechterkant worden naar beneden gedrukt door deze uitbreiding zoals onderstaand voorbeeld. Vanwege het succes van Google Shopping, is Google bezig om het succes van Google Shopping verder uit te breiden. Uit onderzoek van Merkle RKG blijkt zelfs dat de gemiddelde CTR voor Shopping-resultaten 90% hoger ligt in vergelijking met tekstadvertenties.
Bij onze eigen klanten zien we nog geen vertoningen op deze wijze, waaruit we kunnen concluderen dat er in Nederland nog niet getest wordt. In de toekomst zal dit ongetwijfeld gebeuren.
Google voert continu diverse experimenten uit en lang niet alle experimenten komen door de testfase. Totdat hier meer duidelijkheid over is moeten we er rekening mee houden dat er in de toekomst wijzigingen zullen plaats vinden waardoor de Google Shopping-resultaten nog dominanter aanwezig zullen zijn in de zoekresultaten.
Beste Fullservice Digital Agency '24