Challenge us
menu

Google Analytics Summit 2014

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Ook dit jaar waren we als partner van Google weer aanwezig bij de Google Analytics Summit 2014.Dit is het evenement waarin Google traditioneel de visie voor het komende jaar uit de doeken doet en de toekomst van online marketing centraal staat. Daarnaast worden ter plekke nieuwe functies van Google Analytics aangekondigd n gelanceerd. Adwise is als Google Analytics Certified Partner op de Google Analytics Summit 2014 samen met bureaus uit 46 andere landen aanwezig.

Thema: Data in Action

Er waren veel nieuwe productaankondigingen en veel live demos van beta tests die we wellicht in de toekomst nog gaan zien. Niet alles mag publiekelijk gedeeld worden, maar de belangrijke ontwikkelingen die we kunnen delen en niet exclusief voor Google Analytics premium gebruikers zijn belichten we hieronder:


Productaankondigingen bij Google Analytics summit 2014:

1. Enhanced Ecommerce

Voor het eerst in jaren heeft Google Analytics de rapportage mogelijkheden omtrent E-commerce aangepast. Iets wat veel marketeers nieuwe inzichten en mogelijkheden gaat geven. De e-commerce rapportages geven al jaren inzicht in verkoop- en productprestaties. Nooit (zonder veel omwegen) was er inzicht in de totale customer journey. Het is vanaf nu mogelijk statistieken te zien over het shopgedrag en de conversie, zoals: product views, add to cart acties, klikken op interne promoties en het volledige checkout proces.

Om deze nieuwe rapportages en inzichtelijk te maken moet je het volgende doen:

 

  • Implementeer Universal Analytics op je website.
  • Gebruik de ec.js plugin tag op je site.
  • Zet Enhanced Ecommerce aan binnen je Google Analytics profiel.

2. Uitgebreidere import mogelijkheden

Iets waar veel gebruikers al even op wachten is het importeren van data in je Google Analytics profiel. Het is al even mogelijk kostengegevens te importeren in je Google Analytics profiel, maar tijdens de Summit is aangekondigd dat deze functionaliteit wordt uitgebreid met veel opties. Een functionaliteit die naar verwachting veel gebruikt zal gaan worden. Voor veel Universal Analytics gebruikers zijn deze opties direct beschikbaar:

  • Campagne gegevens (bv. Extra informatie omtrent je affiliate campagnes)
  • Gebruikers gegevens
  • Extra productinformatie
  • Content gegevens

Daarnaast is het voor webshops mogelijk retourgegevens te importeren. Een functionaliteit waar veel webshops al lang op wachten en meer inzicht gaat geven in de daadwerkelijke ROI die bepaalde campagnes behalen.

In totaal zijn er 14 aankondigingen gedaan van nieuwe functionaliteiten waarvan er op dit moment helaas niet meer kunnen delen. Naar de toekomst toe ziet het er in ieder geval veel belovend uit! Uiteraard houden we jullie op de hoogte via onze blog, maar ook via Facebook, Linkedin en Twitter!

 
Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24