Gisteren heeft Google de officile bta versie voor afbeelding extensies in AdWords aangekondigd, welke op dit moment alleen beschikbaar is in het Engels. Deze extensies zorgen ervoor dat AdWords adverteerders relevante afbeeldingen kunnen tonen bij tekstadvertenties. Google zal zeker nog verder gaan experimenteren met de visuele weergave, maar hieronder is alvast een voorbeeld:
Met deze extensies kunnen de advertenties visueler worden met fotos welke relevant zijn aan de tekstadvertentie. Hierbij ligt ook de potentie om beter de aandacht te trekken van (potentile) klanten, de advertentie valt door de afbeeldingen namelijk meer op.
Google stelt dat n op de zes zoekopdrachten in Google resultaten levert met visuele content. Tot nu toe waren productadvertenties de enige manier om afbeeldingen op te nemen in AdWords-advertenties. Deze nieuwe extensie zorgt voor een veel breder scala aan opties voor adverteerders.
Adverteerders kunnen afbeeldingen kiezen die ze willen opnemen in tekstadvertenties, welke vervolgens moeten worden beoordeeld. Het is vanzelfsprekend, maar je moet de rechten van de fotos hebben wanneer je deze indient.
Op dit moment is deze bta versie wereldwijd beschikbaar, echter alleen in het Engels. Het is nog niet zeker wanneer deze extensie beschikbaar zal zijn in Nederlands. Net zoals bij andere updates van Google zal dit waarschijnlijk nog enkele maanden duren.
Ben je genteresseerd in AdWords adverteren of heb je vragen over dit onderwerp? Neem dan gerustcontactop met een van onze specialisten.
Beste Fullservice Digital Agency '24