Foursquare, de mobiele locatiedienst, gaat meer contact zoeken met het offline bedrijfsleven. Het bedrijf doet dit doormiddel van een business-sectie op de website.
Middels fourquare kunnen gebruikers inchecken op locaties. Met het inchecken worden punten verdiend, degene met de meeste punten op een locatie verdiend dan een badge.
Foursquare gaat nu contact zoeken met de zakelijke markt. Zowel merken met een fysieke locatie als merken die niet gebonden zijn aan een locatie kunnen hiervan gebruik maken.
Bedrijven met een fysieke locatie kunnen een punt maken waar gebruikers kunnen inchecken. Wanneer een bedrijf of merk geen fysieke locatie heeft kan het een custom homepage (http://business.foursquare.com/) maken op fourquare. Hier kunnen gebruikers het bedrijf volgen als een soort variant op twitter.
Foursquare heeft inmiddels 5 miljoen gebruikers op de consumentenmarkt. Voor het bedrijfsleven biedt dit kansen, zo is AH bijvoorbeeld de grootste supermarkt onder mobiele gebruikers. Hier kan bijvoorbeeld op worden ingespeeld door het uitdelen van eigen badges of kortingscoupons.
Beste Fullservice Digital Agency '24