Voor bedrijven met meerdere locaties kan het beheren van sociale media tijdrovend zijn. Gelukkig maakt Facebook het je een stuk gemakkelijker om meerdere locatiepagina's te beheren. Met Facebook Locaties worden jouw locaties overzichtelijk weergegeven op een kaart die vanuit een speciaal tabblad op je Facebookpagina te benaderen is. En misschien nog wel belangrijker; de optie maakt het voor paginabeheerders overzichtelijker en gemakkelijker om voor verschillende locatiepagina's content te beheren. In deze blog vertel ik je meer over Facebook Locaties en laat ik je ook zien hoe je dit zelf inricht!
Facebook introduceerde een paar jaar geleden de Locations optie om meerdere locaties toe te kunnen voegen aan je Facebookpagina, om zo lokale winkels, vestigingen of filialen effectiever te promoten. Naarmate lokale marketing populairder werd heeft Facebook deze functie toegankelijker gemaakt, zowel voor klanten als ook voor de ondernemers die een nieuw en lokaal publiek willen bereiken.
Heb jij dus net als onze klant Mise en Place een bedrijf met meerdere locaties en wil je al jouw locaties overzichtelijk op een kaart op de Facebookpagina van je bedrijf laten zien? Dan is Facebook Locaties een welkome aanvulling voor jouw bedrijf! Er zijn een aantal redenen waarom je voor Facebook Locaties kiest. Je wilt:
Daarnaast krijgen dankzij Facebook Locaties beheerders gemakkelijker toegang tot alle onderliggende paginas, waardoor meerdere logins verleden tijd zijn en het tijdrovende proces van meerdere paginas beheren gemakkelijker wordt. Plus, naast locatiespecifieke inhoud aanbieden bestaat er nu ook een automatische doorplaatsing van de hoofdpagina op de locatiepagina's. En dat is erg handig als je geen tijd hebt om voor iedere locatie content te creren!
Dat klinkt goed, toch? Tijd om het in te stellen! Volg onderstaande stappen om Facebook Locations in te richten. Kom je er niet helemaal uit? Neem dan contact met ons op!
Facebook Locaties is een nuttige aanvulling om het proces van meerdere Facebook locatiepagina's beheren te vergemakkelijken. Let wel goed op bij het instellen van Facebook Locaties. Bovenstaande beschreven stappen zijn geen garantie tot succes, je moet namelijk goed opletten! Het kan zijn dat je in het proces bijvoorbeeld de huidige Facebook beoordelingen van je bedrijf verliest. Ook schijnt niet in iedere Business Manager de mogelijkheid tot het activeren van Facebook Locations beschikbaar te zijn. Wil je zeker weten dat je Facebook Locations op de juiste manier aanpakt? Neem dan contact met ons op!
Beste Fullservice Digital Agency '24