De News Feed van Facebook, de pagina op Facebook waar je rechtstreeks terechtkomt na het inloggen, ondergaat binnenkort flinke veranderingen. In deze blog behandelen we de zeven belangrijkste veranderingen.
Op dit moment is het alleen mogelijk om de News Feed te sorteren op top verslagen en meest recent. Hier komt verandering in met de nieuwe News Feed. Het is nog steeds mogelijk om te sorteren op top verslagen en meest recent, maar je krijgt nu ook de keuze om te sorteren op alle vrienden, fotos, muziek, volgend, games en groepen. In iedere subfeed wordt alleen content weergegeven die relevant is aan het sorteeronderwerp. Al het merkcontent zal met deze nieuwe News Feed standaard terechtkomen in de subfeed volgend, alleen wanneer de berichten relevant zijn komen deze in het nieuwsoverzicht. Voor deze relevantie is er veel interactie nodig.
De nieuwe subfeed alle vrienden geeft alleen berichten weer van je vrienden. Dit betekent dat er geen posts van bedrijven te vinden zijn in deze subfeed. Deze alle vrienden subfeed kan ervoor zorgen dat er bij te veel irrelevante berichten in het nieuwsoverzicht gebruikers zullen overschakelen naar deze subfeed. Dit kan voor problemen zorgen voor bedrijven, omdat het bereik van de posts flink kan gaan afnemen. Als bedrijf en/of merk word je hierdoor nog meer afhankelijk van de kwaliteit en relevantie van de berichten van andere merken en bedrijven.
Facebook maakt de News Feed visueler door de afbeeldingen groter te maken. Ook de deelname van vrienden in plaatsen, games, evenementen en videos zullen visueler worden weergegeven. Doordat de afbeeldingen groter worden, kunnen bedrijven meer aandacht vragen voor de boodschap die ze naar buiten willen brengen.
De omslagfoto wordt weergegeven in de News Feed wanneer mensen interactie hebben met een merk of bedrijf, zoals je op onderstaande afbeelding kunt zien. Het is dus van groot belang om een sterke omslagfoto te hebben.
Facebook vergroot de sociale context bij advertenties door de profielfotos van vrienden te vergroten tijdens de weergave van de advertentie. Volgens Facebook zal deze grotere weergave van afbeeldingen een positief effect hebben op de Click-Through-Rate (CTR) van advertenties.
De advertenties zullen visueler worden weergegeven, waardoor de advertenties een stuk meer zullen gaan opvallen in de News Feed. Dit zal ook een positief effect hebben op de Click-Through-Rate (CTR).
Het maakt door de nieuwe News Feed niet meer uit of je Facebook bezoekt vanaf je smartphone, tablet of desktop, het ziet er allemaal zo goed als hetzelfde uit:
De nieuwe News Feed wordt momenteel uitgerold voor de webversie, waarbij het nog enkele weken duurt voordat iedereen de nieuwe interface heeft. In de komende weken worden ook de Facebook apps aangepast, eerst zullen de Apps voor iPhone en iPad worden aangepast, vervolgens zal ook de app voor Android worden aangepast.
Heeft u vragen over dit onderwerp? Neem dan geheel vrijblijvendcontactmet ons op. Onzespecialisten staan u graag te woord!
Beste Fullservice Digital Agency '24