Challenge us
menu

Facebook vereenvoudigt advertentiemogelijkheden

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Facebook heeft aangekondigd dat het aantal beschikbare opties voor het adverteren op Facebook zal worden verminderd van 27 naar minder dan de helft in de komende zes maanden. Het doel van Facebook is om de advertentiemogelijkheden te vereenvoudigen en om de advertenties meer te laten aansluiten op doelstellingen zoals online verkopen en het genereren van meer traffic naar de website. Om dit te bereiken gaat Facebook advertentiemogelijkheden schrappen. Zo zal de optie verdwijnen om een meerkeuzevraag te stellen en de optie om aanbiedingen te maken in Facebook zal ook worden gelimineerd.

Vereenvoudigde advertentiemogelijkheden

Facebook is reeds gestart met het vereenvoudigen van de advertentiemogelijkheden voor marketeers. Zo is het vanaf begin juli niet meer mogelijk om aanbiedingen (Facbook offers) aan te maken. Facebook wil haar advertenties consistenter maken en het aantal mogelijkheden verkleinen om het adverteren eenvoudiger te maken. Om te zorgen dat de advertenties meer consistent zullen zijn gaat Facebook ook het aantal advertentie formats verkleinen. Op deze manier zullen de advertenties niet alleen dezelfde lay-out krijgen, maar wordt het creatieproces van de advertenties voor adverteerders ook veel gemakkelijker.

Facebook nieuwe lay-out advertenties

Facebook schrapt Sponsored Stories

Facebook is van plan om automatisch bij elke advertentie sociale context toe te voegen. Zo stelt Facebook dat wanneer er bijvoorbeeld een Page post foto advertentie wordt gecreerd hier automatisch de sociale context aan wordt toegevoegd om de performance te boosten, waarbij de extra stap van het creren van Sponsored Stories zullen wegvallen. Facebook zal hierom de Sponsored Stories gaan schrappen. Met deze nieuwe manier van adverteren zijn deze Sponsores Stories namelijk niet langer nodig, aangezien de Sponsored Stories al automatisch verwerkt zullen zijn in de advertenties.

Nieuwe sociale context rijke advertenties Facebook


Wanneer zijn deze veranderingen merkbaar?

Eind juni zullen de eerste veranderingen merkbaar worden, waarbij er begin juli de eerste advertentiemogelijkheden zullen zijn geschrapt. Tegen het najaar hoopt Facebook klaar te zijn met het doorvoeren van alle veranderingen om een helder en eenvoudig advertentie-model aan te kunnen bieden.

Heeft u vragen over dit onderwerp? Neem dan geheel vrijblijvendcontactmet ons op. Onzespecialisten staan u graag te woord!

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24